Solid Försäkringar försäkrar Steve Perrymans sportresekunder

Solid Försäkringar och Steve Perryman Sport Travel har inlett ett samarbete. Steve Perryman kommer förmedla Solids unika reseförsäkringar och avbeställningsskydd till sina kunder.

2012 kommer bli ett stort sportår med bland annat Ishockey-VM i Sverige/Finland, Europamästerskap i fotboll i Ukraina/Polen samt OS i London 2012. Det kommer att förmedlas mycket sportresor och därmed har efterfrågan på specialanpassade försäkringar till dessa resor ökat.

Sportresor arrangeras med ett mål i sikte - att uppleva ett speciellt event. Steve Perryman arrangerar resor kring exempelvis fotbollsmatcher, skulle dessa bli inställda förstörs resans syfte för resenären. Avtalet mellan Solid Försäkringar och Steve Perryman innebär att Steve Perryman kan erbjuda sina kunder utökad resetrygghet. Genom Solid kan resenären teckna ett avbeställningsskydd som ger ersättning för bland annat inställt eller flyttat event. Därmed kan resenären vara säker på att han eller hon inte förlorar hela resan om exempelvis fotbollsmatchen skulle bli inställd eller flyttad.

-       Våra ledstjärnor som vi ständigt arbetar efter är tillgänglighet, trygghet, service och prisvärdhet. Genom samarbetet med Solid Försäkringar kan vi nu stärka dessa ytterligare. Att Solid dessutom hanterar hela värdekedjan, från försäljning till kundservice samt skadereglering skapar trygghet för våra kunder, säger Kent Eneris, Ekonomichef Steve Perryman.

Försäkringslösningarna ska bidra till att skapa ett mervärde och trygghet för Steve Perrymans kunder. Genom att teckna Solids reseförsäkring eller avbeställningsskydd ska kunden kunna njuta av sin resa och inte behöva oroa sig om oturen eller olyckan skulle vara framme.

-       Steve Perrymans vision är att erbjuda sina kunder en oförglömlig upplevelse inom sport och underhållning. Detta kan Solid bidra med genom att erbjuda specialanpassade försäkringar, allt för att kunden ska känna sig trygg på sin resa, säger Marcus Tillberg, Försäljningschef Solid Försäkringar.

Fakta Steve Perryman

Steve Perryman Sport Travel bildades 1997 och är idag Nordens ledande researrangör inom sport och underhållning. De erbjuder ett unikt utbud av specialanpassade resor och har kontor i Sverige, Finland, Norge och England.

• reseförsäkring

Jenny Kristiansson, presskontakt:  042- 623 64 54 eller 0700- 83 64 54, press@solidab.se

Solid Försäkringar erbjuder okrångliga försäkringar som ska vara lätta att förstå, lätta att köpa och lätta att använda. Vi är ett enkelt, ärligt och kvicktänkt försäkringsbolag som har sina rötter i den skånska myllan. Sedan starten 1993 har vi haft vårt huvudkontor i Helsingborg. Solid Försäkringar är ett av Sveriges snabbast växande försäkringsbolag med verksamhet i Sverige, Norden och delar av Europa. Solid Försäkringar ingår i Resurs Gruppen. 2010 uppgick Solid Försäkringars omsättning till 1,1 miljard kronor.