Snow Software öppnar nytt kontor i Danmark

För att ytterligare stärka Snows position som marknadsledande inom SAM, etableras ett nytt kontor i Köpenhamn. Tormod Torekoven, Regional Business Manager Denmark, berättar om sina förväntningar i en första intervju.

Vad har du förväntningar och föreställningar om Snows nya kontor i Danmark?
Jag är glad över att vara del av Snow Software och att ha möjlighet att upprätta ett kontor i Danmark. En av anledningarna till att jag gick till Snow, är det faktum att jag älskar produkterna och att det finns en enorm potential i Danmark. Jag har arbetat med Snow tidigare genom en återförsäljare och jag är imponerad av produkterna och tjänsterna. Det är professionalism i hela organisationen som jag uppskattar och jag ska göra mitt bästa för att arbeta med samma höga standard.

Jag förväntar mig en tuff och utmanande start, men med stöd från goda kollegor är jag övertygad om att vi kommer att göra skillnad på den danska marknaden.

Att arbeta med Snows produkter och med SAM har varit en önskan för mig de senaste åren. Det utmanar kunderna att se över investeringar som rör IT och licenser där våra produkter och tjänster blir mycket intressant. Vi utmanar inte bara IT-funktionerna i företagen, utan också deras ekonomi och resultat. Särskilt i dessa tider, är detta en välkommen möjlighet att spara pengar. En annan intressant utmaning är att vi måste prata med de finansiella funktionerna (verkställande direktörer, ekonomichefer, etc.) och få dem att förstå sambandet mellan ekonomi och processer bakom IT-utgifter.

Berätta lite om din bakgrund?
Jag har jobbat i IT-branschen i nästan 20 år, med allt från att sälja hårdvara, mjukvara och systemlösningar. Jag har tillbringat de senaste tre åren med att bygga upp Insight Technology Solutions i Danmark och lett kontoren i Danmark och Norge. Så jag har i princip rört de flesta aspekter inom branschen.

Vad kan vi förvänta oss av Snow i Danmark?
Bra fråga! Du kan förvänta dig en filial som kommer att arbeta hårt för att sätta ett professionellt fotavtryck på den danska marknaden och utveckla Snow till ett välkänt företag som man föredrar att jobba med. Detta ska leda till bra resultat för hela Snow och mitt mål är att bevisa att etableringen i Danmark var ett klokt beslut.

• expension
  • danmark