La Pavoni nylanseras på nordiska marknaden

2019 förvärvade Smeg S.p.a det italienska varumärket La Pavoni. La Pavoni grundades 1905 och har sitt säte i Milano. Företaget har blivit den främsta producenten av espressomaskiner genom att konkurrera i ett exklusivt marknadssegment med hjälp av kvaliteten på sina produkter och deras raffinerade estetik. Samma filosofi följer man än i dag och detta ska ge synergier som berikar båda företagen. Förvärvet gjorde det möjligt för de två företagen att dela sina kunskaper om och gemensamma kärlek till sina produktlinjer, där stor vikt läggs på design och detaljer samtidigt som man stärker den kvalitetsmärkning som Made in Italy utgör.

Under våren 2021 nylanseras La Pavoni på nordiska marknaden och distributionen hanteras av Smeg Nordic. På den finska marknaden är det samarbetspartnern Idelux som ansvarar för distributionen av produkterna. För att marknadsföra varumärket och dess produkter har företaget samarbetat med kända influencers samt italienska kaffetillverkaren Lavazza.

Flera av La Pavonis espressomaskiner finns nu tillgängliga på nordiska marknaden och säljs exklusivt i Smegs Concept butiker i Stockholm och Köpenhamn, Smegs officiella webbshop samt utvalda återförsäljare. .

Läs mer om La Pavoni och dess historia på www.lapavoni.comFölj La Pavoni Nordic på Instagram @lapavoninordic.

• la pavoni

Om Smeg

Smeg har designat och tillverkat innovativa hushållsapparater för vardagliga miljöer sedan 1948. Huvudkontoret ligger i Guastalla, i Emilia Romagna, i norra Italien och drivs idag av tredje generationen Bertazzoni. Produkterna har blivit ikoner världen över tack vare sin unika design och teknologi.