Lärarlegitimationen debatteras på Skoldagarna i Malmö

Skoldagarna i Malmö arrangeras den 27-29 oktober på MalmöMässan. Ett engagerande program med debatter hålls flera gånger dagligen på mässans öppna scen. Hit är alla besökare välkomna att lyssna och delta i diskussionerna.

Vid två tillfällen diskuteras den aktuella frågan om lärarlegitimation.

> Blir skolan bättre med legitimerade lärare?
Hur kommer det vardagliga arbetet i skolan att förändras med legitimerade lärare? Lärarförbundet och Lärarnas Riksförbund arrangerar debatten på Skoldagarna i Malmö.
Tid: måndag 27 oktober klockan 11.00-11.40

> Hur påverkar framtida Lärarlegitimation skolledarens arbete?
Vi får snart nya bestämmelser om lärarbehörighet och en ny lärarutbildning. Vad kommer det att innebära för ledarskapet och skolan? Hur kommer rektorns roll att förändras? Kan man vara chef för legitimerade lärare utan att själv vara legitimerad?
Skolledaransvarig ombudsman Kurt Johansson diskuterar och debatterar med representanter från Skolledarföreningen. Debatten arrangeras av Lärarförbundets skolledarförening.
Tid: onsdag 29 oktober klockan 11.00-11.40

Skoldagarna i Malmö arrangeras vart annat år och samlar då södra Sveriges aktiva inom skolvärlden. Hit kommer de för att delta i seminarier, utbyta idéer, lyssna till aktuella ämnen och hålla sig à jour om vad som finns på marknaden.

PROGRAM för scenen och seminarierna finns under SEMINARIER på www.skoldagarna.se.

PRESSBILDER finns för nedladdning på www.skoldagarna.se under PRESS > Pressbilder.

PRESSACKREDITERING görs på www.skoldagarna.se under PRESS > Ackreditering.

Mer information finns på www.skoldagarna.se eller kontakta

................................................................................................................

Skoldagarna i Malmö arrangeras av Sydexpo. För att kvalitetssäkra finns "Skoldagarnas Advisory Board" med representanter från Malmö stad, Lärarförbundet och Skolledarföreningen Lärarförbundet, Lärarnas Riksförbund, Malmö Högskola, Högskolan Kristianstad, Myndigheten för skolutveckling och Karlskrona kommun.