Populära InspireUs växer och arrangerar fullspäckade aktivitetshelger på flera av SkiStars skidorter

I sex år har InspireUs jobbat för att inspirera tjejer till att ta mer plats inom action- och livstilssporter i Sverige. Initiativet startade som en blogg och har vuxit från digitala möten till dagar på fjället fyllda med pepp och personlig utveckling inom skid- och snowboardåkning. Nu tar de nästa steg och bjuder in till fullspäckade aktivitetshelger på SkiStars skidorter i Sälen och Åre.

-Vi vet att det finns många som söker efter det InspireUs står för men inte hittat oss ännu. Genom samarbetet med SkiStar når vi dem som fortfarande letar efter en sådan här gemenskap och denna typ av event, säger Anna Karlström som tillsammans med Caroline Strömberg och Rebecka Harlaut grundat InspireUs.

En Winter Weekend i Sälen eller Åre är mer än de aktiviteter som står på schemat. Det är ett forum där kvinnor får ta plats, knyta kontakter och utvecklas. På tidigare dag-camps har åldern på deltagarna varierat från 16–63 år. Gemensamt för dem alla är passionen för fjällsport.

-Det känns spännande att samarbeta med InspireUs. Vi ser att det är populärt att komma iväg och åka skidor en helg i olika gruppkonstellationer och det är självklart för oss att ge förutsättningar för InspireUs att utveckla sitt koncept vidare på våra arenor i Sälen och Åre, säger Fredrik Rydén eventansvarig SkiStar.

InspireUs Winter Weekend Sälen 28–31 mars

InspireUs Winter Weekend Åre 4–7 april

Girls Day Out Björnrike 13 april (dagevent)

Kontaktuppgifter:

Anna Karlström 070-2788696, info@inspierus.se

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50%, i Norge 31 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i de tre segmenten; Skidanläggningar - Drift, Infrastruktur och Exploatering.

Presskontakt +46 10 810 96 26