Sigma och Nexer vinner nytt ramavtal för Husqvarna AB

Sigma och Nexer vinner nytt ramavtal för Husqvarna AB

Sigma och Nexer, som båda ingår i Danirkoncernen, är glada och stolta över att meddela att de har vunnit ett nytt ramavtal för leverans av Teknik- och IT-tjänster till Husqvarna Group. Detta avtal stärker bolagens långvariga relation med Husqvarna och befäster deras position som ledande leverantörer inom Teknik och IT i regionen.

Ramavtalet omfattar ett brett spektrum av tjänster inom Teknik och IT. Sigma och Nexer kommer fortsätta att arbeta nära Husqvarna för att säkerställa att deras behov möts på bästa möjliga sätt, med fokus på innovation, kvalitet och effektivitet.

Christian Hellgren, Key Account Manager på Sigma:

"Att få arbeta med en global aktör som Husqvarna är både inspirerande och utmanande. Vi har samarbetat under lång tid och detta ramavtal ger oss möjlighet att fortsätta bidra till deras framgång och vi ser fram emot att leverera högkvalitativa tjänster i teknikens framkant som gör skillnad."

"Vi är mycket glada över det fortsatta förtroendet Husqvarna har visat oss genom detta ramavtal," säger Petra Holmbäck, Key Account Manager på Nexer. "Det är en fantastisk möjlighet för oss att fortsätta vår resa tillsammans med Husqvarna och hjälpa verksamheten med innovativa IT-lösningar och exepertkompetens både lokalt och globalt.”

Sigma och Nexer ser fram emot att fortsätta stötta Husqvarna i deras ambition att ligga i framkant inom teknologi och innovation. Tillsammans är företagen redo att möta framtidens utmaningar och skapa nya möjligheter.

Om Sigma:
Sigma är ett entreprenörsdrivet företag med 5000 anställda som levererar konsulttjänster till industriföretag verksamma inom produkt- och produktionsutveckling. Sigma erbjuder avancerade konsulttjänster inom områden som produktutveckling, konstruktion, elkonstruktion, inbyggda system, automationsteknik, processteknik, beräkning, produktionssystem och projektledning.

Om Nexer:
Nexer Group är ett internationellt techbolag med rötter i svensk entreprenörsanda och innovationskraft och 2500 anställda i 16 länder. Nexer arbetar idag med några av världens största och mest krävande bolag där man tillför expertis inom digital transformation, IT, tech och R&D.

Om Danir:
Danir är ett entreprenörsdrivet bolag som ägs av familjen Dan Olofsson och har 11 200 medarbetare i 26 länder. Bolagets roll är att äga och utveckla företag och samtidigt bidra till ett bättre samhälle. Sedan företagets grundande 1986 har Danir, parallellt med en stark organisk tillväxt, visat en lika stark kontinuitet i de sociala projekt som de har initierat och är engagerade i.

För mer information, vänligen kontakta:

Christian Hellgren, Platschef Jönköping & Key Account Manager, Sigma Industry South
christian.hellgren@sigma.se

Petra Holmbäck, Regional Manager & Key Account Manager, Region Mid, Nexer Group
petra.holmback@nexergroup.com

Kategorier

Sigma är ett ledande konsultföretag som arbetar för att öka sina kunders konkurrenskraft. För att nå dit kombinerar vi vårt tekniska know-how med ett brinnande intresse för att ständigt utveckla bättre lösningar. Vi är 5 000 medarbetare i sexton länder. Våra tjänster tillhandahålls av Sigma Technology, Sigma Connectivity, Sigma Industry, Sigma Civil och Sigma Software.