Scorett pressbild

Pressmeddelande -

Scorett expanderar med tre nya butiker – Hansa Malmö, Kungsmässan Kungsbacka och S:t Per Gallerian Uppsala

Den 26 september är en milstolpe för Scorett när de med stor stolthet slår upp dörrarna till tre nya butiker i några av Sveriges mest populära köpcentrum – Hansa i Malmö, Kungsmässan i Kungsbacka och S:t Per Gallerian i Uppsala. Detta är en betydelsefull satsning som syftar till att stärka Scoretts närvaro på marknaden och erbjuda deras kunder det bästa inom skomode.

Scorett välkomnar både trogna kunder och nya besökare till sina nyöppningar, där de presenterar sitt breda sortiment av högkvalitativa skor och accessoarer. Varje butik speglar Scoretts engagemang för kvalitet och är ett resultat av deras strävan att leverera en inspirerande shoppingupplevelse.

Varje butik leds av ett starkt team med gedigen erfarenhet inom Scorett, redo att erbjuda kunderna en unik upplevelse. Anna Djurberg i Hansa, Sophie Oxelstål i S:t Per Galleria och Ashkan Taji i Kungsmässan tillsammans med sina team ser fram emot att bemöta både nya och trogna kunder i sina respektive butiker, med ett starkt fokus på förstklassig service och förverkliga Scoretts visioner.

Öppningshelgen bjuder på exklusiva erbjudanden och spännande aktiviteter i samtliga butiker. Dessa nyöppningar är strategiskt viktiga steg för Scoretts fortsatta expansion, och de är otroligt stolta över att kunna fortsätta erbjuda sina kunder det bästa inom skomode – alltid med fokus på Scoretts varumärkeslöfte, Quality Matters.

"Vi upplever en historisk vecka med tre nya butiker på en och samma dag. Scorett sätter återigen ut riktlinjerna och satsar på fysiska butiker då vi är säkra på att många människor vill erhålla personlig service och få goda råd av våra fantastiska medarbetare," säger Peter Blomquist.

Mer om Scorett
Scorett bildades 1989 som en frifackkedja och är en av Sveriges största butikskedjor för skor i butik och skor online. Idag finns cirka 80 Scorett-butiker och sedan 2011 finns Scorett även som e-handel. Läs mer här: https://www.scorett.se/

På Scorett är vi övertygade om att vår framgång bygger på mer än bara produkter – det handlar om vad vi står för och hur vi gör affärer. Våra kärnvärden styr allt vi gör och är djupt förankrade i vår företagskultur. De utgör grunden för våra beslut och formar vårt sätt att interagera med både våra kunder och samarbetspartners. Nedan presenterar vi våra fyra kärnvärden, som ligger till grund för vår verksamhet och speglar vår ambition att leverera kvalitet i varje steg.

QUALITY MATTERS:

Hos Scorett hittar du alltid mode som håller och kan leva över tid. Vi kan skor. Vi har tillverkat skor för hand i över 30år. Och vi använder bara material av högsta kvalitet. Hos Scorett gör vi allt för att dina skor ska hålla så länge som möjligt. Vi erbjuder skogaranti/skoreparationer och kan laga dina skor direkt i butiken eller genom vår egen skomakare.

RELATIONSHIPS MATTERS:

Vi älskar våra kunder och värdesätter dem. Genom transparens, kunskap och passion blir vi våra kunders självklara val vid köp av skor. Våra nära och ofta långa relationer med våra leverantörer gör att vi får större påverkan på produktionen för att garantera hög kvalitet och rättvisa arbetsvillkor. Vi på Scorett har ett otroligt driv kombinerat med en ansvarskänsla och samarbetar gärna med varandra.

STYLE MATTERS:

Att få uttrycka sin personlighet genom mode är viktigt för oss. Vi ser mode som en möjlighetet att leka med identitet och uttryck och som en källa till glädje. Hos oss kan du hitta skor som passar just dig och din personliga stil. Vi inspireras av starka personligheter och jobbar gärna tillsammans med dem i olika samarbeten.

SUSTAINABILITY MATTERS:

Vi bryr oss om vår planet och gör allt för att minimera miljöpåverkan genom hållbara metoder och långa relationer med våra leverantörer. Vi strävar efter att arbeta cirkulärt med mode genom att vi tillverkar skor som håller över tid, hjälper våra kunder att ta hand om sina skor och skapar förutsättningar för att återanvända skor. Vi har en öppen och transparent dialog med våra kunder och leverantörer. Tillsammans tar vi ansvar för vår planet. 0% waste. Hos Scorett kastas inga skor.

För mer information, kontakta:

Eva-Lena Svensson
Chef kunderbjudande, Scorett
eva-lena.svensson@scorett.se

Följ oss på: scorett.seInstagramFacebookYoutubeVimeo

Peter Blomquist

Presskontakt VD 010-4980954
Eva-Lena Svensson

Presskontakt Chef kunderbjudande

Scorett vänder sig till mode- och kvalitetsmedvetna skoälskare!

Scorett bildades som en frifackkedja 1989 och är idag en av Sveriges ledande detaljistkedjor inom skor. Scorett har expanderat kraftigt de senaste åren och idag finns ca 80 butiker. Scorett vänder sig till mode- och kvalitetsmedvetna skoälskare och för att ge de bästa kunderna extra förmåner har Scorett en kundklubb som heter Solemate. Sedan 2011 finns Scorett även som e-handel.

Oavsett butikskoncept så arbetar Scorett med att till varje säsong ta fram ett attraktivt sortiment med hög kvalitet och god komfort till bra priser. Vi ger alla medarbetare god produktkompetens och chans till utveckling – vilket är nyckeln till vår framgång. Scorettgruppen omsatte 848 mkr år 2015. Huvudkontoret ligger på västkusten i skostaden Varberg.

Scorett Footwear AB

Härdgatan 22-24