DE KÖR 100 PROCENT FÖR ATT SKAPA ETT DROGFRITT VENEZUELA

VENEZUELA  • 6 mars 2014
Enligt FN: s organ mot brott och narkotika, är sambandet mellan brottslighet och narkotikahandel i länder som Venezuela obestridligt. I den utsträckning som droger smugglas via ett område finns det en parallell ökning av den lokala efterfrågan på droger i just det området.

Scientologer i Venezuela har gått samman för att bemöta detta hot mot liv och lycka för folket i sitt land. På alla nivåer i samhället, vid alla tänkbara platser och tillfällen, förmedlar de budskapet att livet är mycket bättre när det levs drogfritt.

Dessa volontärer utför sitt pedagogiska uppdrag med mycket energi och engagemang. Nedan är exempel på verksamheter utförda av volontärerna under loppet av en tvåveckorsperiod:

En grundläggande föreläsning om drogprevention för ungdomar och vuxna efter vilka nästan 100 av deltagarna undertecknade ett löfte om att leva sina egna personliga liv utan droger.

Seminariet "Sanningen om droger" givet i samband med en fotbollsmatch där 600 sportfantaster lärde sig hur droganvändning minskar den atletiska förmågan och prestationen.

Ett dagslångt seminarium till 20 universitetsstudenter som genast sätter det de lärt sig i handling genom att arrangera en drogförebyggande marsch.

De deltog vid ett möte med medlemmar på lagstiftande statlig nivå för att planera och samordna regionala drogförebyggande aktiviteter för 2014.

Volontärer höll ett "sanningen-om-droger"- seminarium på ett ungdomsfängelse för 42 ungdomsbrottslingar. Vid slutet av seminariet hade samtliga 42 förbundit sig att leva drogfritt. Chefen för institutet var så imponerad av resultaten att han nu använder "Sanningen om droger" till att utbilda intagna till seminarieledare för att de i sin tur ska genomföra drogutbildningsseminarier för resten av internerna på anläggningen.

Volontärer höll ett seminarium på en av de mest ökända skolorna i Maracaibo, varefter alla de 353 eleverna skrev på ett löfte om att leva drogfria liv.

Volontärer höll under en dag ett föredrag när det gäller initiativet "Sanningen om droger", där 21 statliga regeringstjänstemän, representanter ifrån det kommunala styret och chefen för ett prestigefyllt universitet deltog.

Utbildning på en annan skola av 20 studenter på materialet "Sanningen om droger" som var så framgångsrik att de i sin tur sedan ordnade utbildning för ytterligare 900 elever.

En drogutbildnings-föreläsning för 100 gymnasieelever och 82 pedagoger som sedan beslutar sig för att dela ut "Sanningen om droger"-häften och genomföra ytterligare drogförebyggande aktiviteter.

___________

Scientologer över hela världen arbetar med att ge mäniskor utbildning i "Sanningen om droger". Kyrkan och dess medlemmar jobbar hängivet året om på att utrota drogmissbruk genom utbildning.

Scientologi-kyrkan stöder initiativet "Sanningen om droger", en av världens största icke-statliga förebyggande drog utbildningskampanjer.

Det har definitivt bevisats att när unga människor är försedda med sanningen om droger och saklig information om vad droger är och vad de orsakar så sjunker användningen av droger i motsvarande grad.

____

Scientologi-kyrkan har gett ut en broschyr: Scientologi -Hur vi hjälper. Sanningen om droger skapar en drogfri värld för att möta önskemål om mer information om drogutbildning och förebyggande åtgärder. Om du vill veta mer eller läsa broschyren, besök Scientologikyrkans hemsida - Scientologi.se

# # #

Scientologins grundare L. Ron Hubbard skrev: "Planeten har stött på en barriär som förhindrar större sociala framsteg - droger och andra biokemiska ämnen. Dessa kan få människor in i ett tillstånd som inte bara förhindrar och förstör fysisk hälsa, utan som dessutom förhindrar en stabil utveckling i psykiskt eller andligt välbefinnande.