ScandInfo ställer ut på SABOs kommunikationsdagar

ScandInfo Marketing Research ställer ut på SABOs kommunikationsdagar som i år äger rum den 23-24 maj i Uppsala. Kommunikationsdagarna är en mötesplats för de personer som arbetar med kommunikation- och marknadsfrågor i bostadsbolag som är medlemmar i SABO. Temat för årets kommunikationsdagar är storytelling och hur det går att stärka varumärket med berättandets konst.

-   Det är roligt att vi åter igen har möjlighet att vara med på SABOs kommunikationsdagar eftersom flera av våra kunder också är på plats, säger Sarah Adolfsson på ScandInfo Marketing Research. Det är också ett spännande tema i år då vi hjälper bostads- och fastighetsbolag just med att förmedla hyresgästernas personliga berättelser och upplevelser av sitt boende. Vi märker hur otroligt effektivt ett citat från en hyresgäst kan vara för att beskriva ett resultat för våra kunder. Framförallt är våra kvalitativa undersökningar där vi går på djupet genom fokusgrupper och intervjuer en bra källa till intressanta uttryck och berättelser, avslutar Sarah Adolfsson.