Tilda Swinton, Noémie Merlant och Kate Hudson i filmer med streamingpremiär i vår

Vid sidan av våra biofilmer distribuerar Scanbox årligen många sevärda filmer som får Sverigepremiär via streaming. Bland dem finns under våren titlar med namn som Tilda Swinton, Noémie Merlant och Kate Hudson i rollerna, samt ett par danska filmer som deltog under filmfestivalen i Göteborg i år. Här presenteras ett urval filmer som blir tillgängliga att streama i vår!

Vid frågor om material, förfrågan om presstitt på filmerna etc, kontakta Mona Holmquist MonaH@scanbox.com

THE GREAT SILENCE
Kristine Kujath Thorp från Ninjababy spelar Alma, som snart ska avlägga sitt nunnelöfte i ett danskt katolskt kloster. Efter att de inte setts på många år får hon oväntat besök av sin bror Erik (Elliott Crosset Hove) som vill få sin del av arvet från deras bortgångne far. Hans närvaro påminner Alma om ett mycket större svek dem emellan - en fruktansvärd olycka i deras förflutna, som hon förtvivlat har försökt förtränga. När ceremonin närmar sig hemsöks Alma av ett trauma, och allt som legat dolt står nu klart för henne. Debutanten Katrine Brocks har regisserat detta drama, som hade dansk biopremiär 2022 och visades på filmfestivalen i Göteborg i år. TRAILER

The Great Silence finns tillgänglig för digitalköp den 3 april och digital hyra den 17 april. PRESSMATERIAL