Sandvik Commando DC130Ri

Sandvik utser SMT Sweden till auktoriserad återförsäljare av Commando DC130Ri för bygg- och entreprenadsektorn i Sverige

Sandvik Mining and Construction Sverige AB och maskinhandlaren SMT har de senaste åren haft ett samarbete på den svenska marknaden för begagnade maskiner. Det nyligen ingångna distributionsavtalet omfattar försäljning av Sandvik Commando DC130Ri, där SMT kommer att kunna erbjuda både nya maskiner i lager för snabb leverans, liksom inbyte av begagnad utrustning. Som etablerad handlare av både ny och begagnad utrustning kommer SMT att ha en viktig roll i att ytterligare stärka tillgången av Sandviks borrigg till entrepreandarbeten i Sverige.

Ulf Johansson, Territory Manager Sandvik Mining and Rock Solutions för Sverige och Danmark, kommenterar ”Vi har haft ett gott samarbete med SMT på begagnatmarknaden för vår minsta borrigg de senaste åren och är mycket glada över att nu ta detta steg med ett distributionsavtal för Commando DC130Ri.

Torbjörn Håkansson, VD för SMT, säger ”Vi är mycket glada över Sandviks förtroende att bli auktoriserad återförsäljare av Commando DC130Ri. SMT Sweden grundades 1992 och har sedan dess utvecklat sin affärsidé från att handla med begagnade maskiner från ledande tillverkare till att även erbjuda annan utrustning och tillbehör som kunder efterfrågar”.

För mer information, vänligen kontakta:

Marketing and Communications Manager
Mail: gabriella.winnberg@sandvik.com

Torbjörn Håkansson
SMT Sweden
Mail: torbjorn@smtsweden.com

Sandvik är en högteknologisk och global industrikoncern som erbjuder produkter och tjänster som förbättrar kundernas produktivitet, lönsamhet och säkerhet. Vi har världsledande positioner inom utvalda områden – verktyg och verktygssystem för skärande metallbearbetning; maskiner och verktyg, tjänster och tekniska lösningar för gruvindustrin och bergavverkning inom entreprenadindustrin, produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell uppvärmning. Koncernen hade 2020 omkring 37 000 anställda och en försäljning på cirka 86 miljarder SEK i över 160 länder i kvarvarande verksamheter.

Sandvik Mining and Rock Solutions är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och en världsledande leverantör av maskiner, verktyg, reservdelar, service och tekniska lösningar för gruv- och anläggningsindustrin. Tillämpningsområdena täcker bergborrning, bergbearbetning, lastning och transport, tunneldrivning och bergbrytning. Under år 2020 uppgick intäkterna till cirka 37 miljarder SEK med omkring 12 500 anställda i kvarvarande verksamhet.