Galaxy Tab S10-serien: Samsungs nya AI-surfplattor

Galaxy Tab S10-serien: Samsungs nya AI-surfplattor

Den nya produktserien utökar ekosystemet för Galaxy AI samtidigt som den medföljande S-Pen erbjuder intuitiv produktivitet och kreativitet.

Samsung Electronics Co., Ltd. kan idag presentera Galaxy Tab S10 Ultra och Galaxy Tab S10+, branschens första AI-surfplattor. De kommer med 14.6-tums och 12.4-tums Dynamic AMOLED 2X-skärmar och prestandan har förbättrats på flera håll[1]. Galaxy Tab S10 Ultra får en 18 procent bättre CPU, 28 procent bättre GPU och 14 procent ökning av NPU – jämfört med Galaxy Tab S9 Ultra.

Det leder till snabbare och mer responsiva AI-funktioner, som nu blir mer lättillgängliga med skriftliga uppmaningar när man använder nya Galaxy AI Key på Book Cover Keyboards. Programvaran inkluderar funktioner som Note Assist och Drawing Assist. Galaxy Tab S10-serien kan också agera likt en AI-enhet för hemmet, exempelvis med 3D Map View som ger användaren visuell översikt över hemmet och alla uppkopplade enheter via smarta hem-appen SmartThings.

“Vi på Samsung är stolta över att kontinuerligt utöka vårt ekosystem av uppkopplade enheter med Galaxy Tab S10-seriens blandning av kraft och portabilitet. Det är våra första AI-surfplattor och ger användarna tillgång till funktioner som både förenklar och förbättrar deras vardag. Det är produkter som kombinerar avancerad teknik med elegant design, skapad för att erbjuda kreativitet och produktivitet i en helt ny tappning”, säger Anders Elmby, MX-Director på Samsung Electronics i Norden.

Galaxy Tab S10 Ultra och Galaxy Tab S10+ har en AI-processorkraft som levererar en superladdad och fördröjningsfri upplevelse. Med en lång batteritid[2] och supersnabb laddning[3] kan enheterna användas under en längre tid samtidigt som man slipper vänta allt för länge att den ska bli fulladdad.

Elegant konstruktion med förbättrad skärmupplevelse

Galaxy Tab S10-serien erbjuder en mer levande och naturlig tittarupplevelse – även vistandes utomhus. Den bibehåller bildkvalitén i alla vinklar och miljöer med avancerad antireflexteknik, som minimerar bländning och reflektioner. Seriens uppsättning av quad-högtalare har också fått en uppgradering med AI-driven Dialogue Boost. Den förstärker röster vid oönskat brus och skapar ultratydligt ljud. Dessutom kommer den med en IP68-klassificering och Armour Aluminium vilket stärker tåligheten.

Jobba smartare och mer kreativt

Galaxy Tab S10-serien erbjuder en effektiv upplevelse, förstärker produktiviteten och är en perfekt produkt att utforska sin kreativa sida på flera sätt.

• Med Note Assist och medföljande S-Pen blir det enkelt att anteckna på surfplattans stora skärm. Att skriva skolarbete, dagbok eller vanliga anteckningar blir enklare med automatiserade transkriberingar och summeringar – med hjälp av AI. Med PDF Overlay Translation kan man även översätta PDF:filer med överläggningar. Handwriting Help förtydligar slarvigt handskrivna anteckningar till tydlig text.

• Galaxy AI:s Sketch to Image kan förvandla fantasi till verklighet med hjälp AI. Den fungerar som en kreativ assistent och tar fram AI-bilder baserat på användarens sketcher.

• Circle to Search[4] with Google gör att man kan göra Googlesökningar utan att byta app. Sök på vilka bilder, videor eller texter som helst genom att ringa in det önskade sökobjektet. Circle to Search kan till och med känna igen och beskriva hur man löser problem inom skolämnen som matte och fysik.

• Galaxy S:Pen har funktionen Air Command with AI som ger direkt tillgång till Galaxy AI Assistant utan att behöva växla mellan menyer. Appar för AI-assistenter kan startas via Galaxy AI Key on the Book Cover Keyboard[5] med skriftliga uppmaningar vilket gör det enklare för användare att välja mellan Samsung’s Bixby och Google’s Gemini för en skräddarsydd AI-upplevelse.

Smart enhet för hemmet

Galaxy Tab S10 förenklar enhetshanteringen i hemmet. Med 3D Map View, kan man exempelvis stänga av tv:n och sänka lampbelysningen vid matbordet när det är middagsdags. Det går även att sätta på luftkonditioneringen och få notiser om någon råkar glömma att stänga igen kylskåpsdörren. Användare kan även aktivera SmartThings Energy och AI Energy Mode för att övervaka hemmets energiförbrukning.

Galaxys ekosystem har utökats och fått starkare skydd

Galaxy Tab S10-serien utökar Galaxys unika uppkopplade upplevelse och ekosystem för tredjepartsappar. Det inkluderar appar som Goodnotes, LumaFusion, Noteshelf3, Clip Studio Paint, PicsArt och Sketchbook. Användare kan kontrollera hastigheten och addera dramatiska visuella effekter när man redigerar filmer på LumaFusion eller delar dem med vänner via PicsArt.

Samsung ger användarna valmöjligheter och ökad kontroll över deras enheter och data. Med inställningen Advanced Intelligence kan användare välja inaktivera databehandling online
för att säkerställa att deras data finns kvar på enheten. Samsung Knox hotdetektion i realtid och samarbetsskydd stärker skyddet än mer.

Galaxy Tab S10 Ultra och Galaxy Tab S10+ kommer att finnas tillgänglig i två färger: Moonstone Gray och Platinum Silver. Galaxy Tab S10 Ultra har ett rekommenderat pris på 16 990 SEK, medan Galaxy Tab S10+ kostar från 13 990 SEK. För mer information om Galaxy Tab S10-serien, besök: news.samsung.com/global/galaxy-tab-s10-series-is-samsungs-ai-ready-tablet

[1] För Galaxy Tab S10+ inkluderar förbättrad prestanda med 16% ökning av CPU, 27% ökning av GPU och 13% ökning av NPU –jämfört med Galaxy Tab S9+.
[2] Den faktiska batteritiden kan variera beroende på modell, nätverksmiljö, användningsmönster och andra faktorer.
[3] Supersnabb laddning beror på batterinivå och andra faktorer; använd endast laddare och kablar som är godkända av Samsung; använd inga slitna eller skadade laddare eller kablar; inkompatibel laddare eller kabel kan orsaka allvarliga skador eller skada på din enhet.
[4] Resultaten kan variera beroende på visuella matchningar. Kräver internetuppkoppling. Användare kan behöva uppdatera Android till den senaste versionen. Produktens funktionalitet kan bero på dina app- och enhetsinställningar. Vissa funktioner kanske inte är kompatibla med vissa appar. Tjänstens tillgänglighet varierar beroende på land och språk. Resultatens tillförlitlighet kan inte garanteras.
[5] Book Cover Keyboard säljs separat. Produktdesignen kan variera beroende på modell. Funktioner och tangentbordslayout kan variera beroende på modell eller språk.

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerar världen och formar framtiden med innovativa idéer och teknologier. Samsung omdefinierar världen för tv, smartphones, wearables, tablets, vitvaror, nätverkssystem, minne, halvledare samt LED-lösningar. För att upptäcka mer besök det officiella nyhetsrummet http://news.samsung.com.

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances