Den svenska OS-truppen lämnade Paris med elva medaljer – fyra av dem guld. På bilden syns Armand Duplantis, Sara Sjöström och Jenny Rissveds.

ROCKWOOL i Sverige hyllar den svenska OS-truppen

“Vi är oerhört stolta över våra svenska atleter och deras prestationer i Paris,” säger Jonas Zacharoff, VD på ROCKWOOL AB.
Isoleringsproducenten ROCKWOOL är officiell partner till Sveriges Olympiska Kommitté och har varit med som en hållbar byggsten för hela den svenska truppen under deras väg mot OS i Paris.

Den svenska OS-truppen lämnade Paris med elva medaljer – fyra av dem guld. Det är det bästa svenska resultatet i ett sommar-OS sedan Sydney 2000 då det blev 12 medaljer (fyra guld). Bakom den svenska OS-truppen finns bland annat isoleringsproducenten ROCKWOOL med som stolt partner.
“Deras framgångar är ett bevis på vad som kan uppnås med engagemang och uthållighet, och vi är hedrade att få stödja dem genom vårt partnerskap med Sveriges Olympiska Kommitté”, säger Jonas Zacharoff.

ROCKWOOLs produkter är sedan länge ett etablerat inslag på svensk byggmarknad och varumärket är känt för sitt fokus på hållbarhet och kvalitet. I våras gick isoleringsföretaget i Sverige in som SOK-partner inför OS i Paris. SOK:s främsta uppgift är att förbereda och leda det svenska deltagandet i OS med sikte på konkurrenskraftiga OS-trupper och samtidigt sprida de olympiska värderingarna om vänskap, respekt och strävan efter utveckling.

ROCKWOOL vill skicka sina varmaste gratulationer till alla medaljörer, men även alla andra svenska atleter som tog sig hela vägen till OS i Paris.
”Tillsammans bygger vi en starkare och mer hållbar framtid”, avslutar Jonas Zacharoff.

Att ROCKWOOL i Sverige är officiell partner till SOK och den svenska OS-truppen är en del av företagets samarbete med byggvarukedjan XL Bygg.

Bildrättigheter: Sveriges Olympiska Kommitté

Om ROCKWOOL koncernen

Koncernen sysselsätter över 10 000 medarbetare och har sitt huvudkontor utanför Köpenhamn. Sverigekontoret ligger i Jönköping. ROCKWOOL är noterat på NASDAQ OMX Den Nordiska Börsen Köpenhamn.

Läs mer på www.rockwool.com eller www.rockwool.se