Obamas topprådgivare besöker Sverige

Anita Dunn, kommunikationsansvarig i kampanjen som ledde fram till att Barack Obamas blev USAs president, besöker Sverige. På måndag den 30 mars medverkar hon i ett seminarium på Rival som arrangeras av Sveriges Reklamförbund.

Som kommunikationsansvarig i kampanjen Obama for America spelade Anita Dunn en viktig roll i de aktiviteter som ledde fram till att Barack Obama valseger.

Under sitt anförande kommer hon bland annat att berätta om hur man använde nya medier i kampanjen men också hur man fick volontärer och smådonationer att spela en viktig roll.

Tid: måndag den 30 mars 12.00
Plats: Rival, Mariatorget

Media som önskar närvara uppmanas att anmäla sig. Enskilda intervjuer kan också ordnas före eller efter föredraget. Kontakta Morgan Öberg, morgan@reklam.se.

Seminariet med Anita Dunn är en del i Guldäggsveckan som arrangeras av Sveriges Reklamförbund. Läs mer om programmet på guldäggsveckan.se

För mer information:
Morgan Öberg, informationschef Sveriges Reklamförbund, 070-377 65 64

Sveriges Reklamförbund är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själv. Exempelvis bistår vi med juridisk kompetens och ARU-auktorisation. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle.