Den flytande poolbaren som håller kylan

PoolMate håller även kylda drycker kalla i bastun eller bubbelpoolen och är perfekt under varma sommardagar på stranden. PoolMate är en ny svensk produkt som tagits fram av Fagerdala Por-Pac AB och som lanseras på Trädgårdsmässan i Älvsjö den 29 mars. Korta fakta: • PoolMate tillverkas av plastmaterialet EPP som är ett stöttåligt och isolerande material som vid förbränning övergår i sina beståndsdelar kol och väte • PoolMate fungerar med locket på även för glass, men håller även varma drycker varma • Okrossbara glas (polykarbonat) finns som tillbehör, som öl-, champagne- eller vinglas. Glasen påminner om kristall och tål maskindisk. • Med hjälp av färgmarkeringar på kanten av baren kan var och en hålla reda på sitt glas. • Mått: Diameter lock 44,6 cm, underdel 42,3 cm; Höjd: lock 14,3 cm, underdel 14,7 cm, komplett 27,2 cm. Vikt: lock 295 g, underdel 660 g. • Rekommenderat butikspris: 590 kronor (inkl. moms) Glas tillkommer. • Färg: Blå • Svensk formgivning och tillverkning, i Lindesberg av Fagerdala Por-Pac AB • Försäljningsställen: Pool- och SPA-butiker över hela landet (se www.madebyfagerdala.se) Välkommen att besöka Fagerdala Por-Pacs monter A03:298 under Nordiska Trädgårdar på Stockholmsmässan i Älvsjö, 29 mars – 1 april, 2007. För produktprover och pressbilder kontakta gärna Carin Balfe Arbman på tel.070-633 35 08, eller e-post till carin@republicrelations.se. Nedladdningsbara bilder och mer information finns även på hemsidan www.madebyfagerdala.se under press/bildarkiv. För mer information om poolbaren välkommen att kontakta: Lars Eklund, produktchef, tel. 070-227 29 50, lars.eklund@fagerdala.se Fagerdala Por-Pac AB grundades 1959 och är sedan 1999 ett dotterbolag till Fagerdala World Foams. Lindesbergsföretaget, med omkring 180 anställda, arbetar med att formge och tillverka produkter i cellplast, EPP och EPS, till stötdämpning, förpackning, isolering och andra användningsområden. Under varumärket madebyfagerdala.se utvecklar, producerar och marknadsför man nya innovativa produkter för konsumentmarknaden.

• Inredning