Nu blir det andra bullar

Vecka 17 lanserade Polarbröd för allra första gången i historien ett jäst kaffebröd.
Kanelrosor - små goda bullar med äkta vanilj och kanel är först ut i Polarbröds nya sortiment Naturligt gott.

Polarbröds Kanelrosor ligger helt i tiden.
Kanelrosorna är ett naturligt gott kaffebröd, helt utan konserveringsmedel och konstgjorda färg- och smakämnen. Polarbröds Kanelrosor har smak av äkta vanilj och kanel. Bullarna är bakade utan mjölk och dessutom helt fria från de vanligaste allergenerna, så som mandel och nötter.

- Kanelrosorna är lagom små och försvinnande goda, så man kan gärna ta flera, säger Jenny Franzén, produktchef på Polarbröd.

Visst gillar väl de flesta härligt, färskt kaffebröd men det är få som tar sig tid att baka. Polarbröd vänder sig med Kanelrosorna framförallt till kvinnor, trettioplus, som uppskattar kvalitetsfika med hembakt känsla och barnfamiljer som vill bjuda barnen på en liten äkta bulle utan tillsatser.

- Vi får fantastisk respons från våra konsumenter, berättar Jenny Franzén.

- Kanelrosorna är mina favoriter från och med nu. Snälla, ändra ingenting i receptet bara - det är bara så gott! Det är fem grader ute. Tar med mig en bok, en kopp te och Polarbröds Kanelrosor till favoritfåtöljen och hoppar över Valborgs eldar, säger Margareta Arkstedt i Hägersten.

- Äntligen en produkt för oss nötallergiker! Och inget ont om att baka själv, men det är inte alltid man hinner, tex på sommaren om man ska ha picknick på
stranden, säger Christin Edberg.

För ytterligare information kontakta:
Jenny Franzén på telefon 010-450 60 03 eller
e-post jenny.franzen@polarbrod.se

Polarbröd AB är ett familjeägt företag med
djupa rötter i Norrland. Företaget har cirka
400 anställda och omsatte 623 mkr år 2006.
Huvudkontoret finns i Älvsbyn och företaget
har tre bagerier i Älvsbyn, Bredbyn och Omne.
Läs mer om oss på www.polarbrod.se