RRT på plats för att hjälpa Göteborgs hemlösa och utsatta människor

Midsommarfirande med hemlösa

På midsommar den 23 juni var Rapid Relief Team (RRT) på plats på LP  verksamheten för att hjälpa Göteborgs hemlösa och utsatta människor genom att servera en mättande lunch. LP verksamheten på Herkulesgatan 28 hade dekorerats med midsommarstång, granris, ballonger och flaggor för att höja stämningen.

Sammanlagt grillades det över 250 hamburgare på 2 timmar som serverades till besökarna.

RRT och LP verksamheten har samarbetat redan tidigare, bland annat på LPs öppet hus den 20 maj i år, där över 150 hamburgare serverades till 100 besökare av volontärer från RRT. LP kontakten på Herkulesgatan arbetar tillsammans med Dream Center Church, ideellt och på kristen värdegrund för att bland annat hjälpa hemlösa, utsatta ungdomar och människor i behov av beroendevård.

RRT är Plymouthbrödernas globala hjälporganisation, som idag finns i 14 länder.

Volontärer från Plymouthbröderna hjälper till under nöd- och katastrofsituationer och stöttar hemlösa, utsatta ungdomar samt människor med funktionshinder. Bland annat har RRT hjälp under översvämningarna i Tyskland, delat ut matpaket, så kallade snackpacks, till sjöräddningen i Smögen samt gett sovsäckar och filtar till Göteborgs hemlösa i samarbete med Café Trappanér.