Pizza Hut Sverige lanserar ny tjänst för digitala beställningar

Pizza Hut Sverige lanserar ny tjänst för digitala beställningar

Pizza Hut Sverige är stolta över att tillkännage lanseringen av sin nya digitala försäljningsplattform som släpps idag 28 april 2023. Detta är en del av Pizza Hut´s nylansering av varumärket på den svenska marknaden.

Vid lanseringen kommer kunderna att kunna dra nytta av en förbättrad upplevelse med ett lättanvänt och helt integrerat onlinebeställningssystem, bekväma betalningsalternativ, lojalitetserbjudanden, personligt innehåll och mycket mer. Med ett nytt beställningssystem erbjuder Pizza Hut mer än bara pizza - varumärket erbjuder en upplevelse som hjälper kunderna att få mat snabbt och bekvämt. Allt är utformat för att göra processen att beställa mat från Pizza Hut snabbare, enklare och mer intuitiv.

Niklas Ågerup, CPO för Pizza Hut Sverige, säger: "Detta är en av många digitala lösningar som kommer att förbättra upplevelsen för våra gäster samt underlätta för våra restauranger. Lanseringen ger ett lyft i vårt tjänsteutbud och hjälpa oss att fortsätta vår resa mot att bli Sveriges bästa pizzakedja. Vår digitala satsning öppnar även upp för framtida funktioner och att fortsätta ligga i framkant digitalt efter gästernas behov. Genom att byta ut all teknik i våra restauranger har vi byggt en stabil och trygg grund både för våra medarbetare, gäster och leverantörer."

Restaurangerna har med hjälp av ett helt nytt kassasystem Oracle Symphony Gen2 och digitaliserade kök fått helt nya och smarta funktioner samt lösningar som underlättar deras arbete och skapar en lugnare arbetsmiljö i restaurangen, samtidigt som vi framåt kommer kunna addera många nya funktioner och tjänster som både hjälper våra medarbetare och gäster till en enklare vardag där Pizza Hut är ett självklart inslag.

Arbetsgrupp:
Niklas Ågerup, CPO Pizza Hut Sverige
Oracle Micros
Infocare
Future Ordering
Deliverect
Verifone
Adyen

Pizza Hut grundades av bröderna Frank och Dan Carney från Kansas, USA som drömde om att starta en annorlunda pizzeria med amerikansk twist. De lånade 600 dollar av sin mamma och den 31 maj 1958 slog de upp dörrarna till sin första restaurang i Wichita. Det blev succé!

Idag finns Pizza Hut i över 100 länder med över 17 000 restauranger och serverar förutom den klassiska pan pizzan även tunna surdegspizzor, goda sides och smakfulla efterrätter. Pizza Hut kom till Sverige 1987 och har lanserat flertalet spännande koncept och produkter såsom julbord och brunch samt klassikern; den generösa glassbuffén. Pizza Hut har 26 restauranger i Sverige. Läs mer om Pizza Hut på www.pizzahut.se