Sommarkampanj 2022

Kan man få pizzan tunn och krispig på Pizza Hut? 🍕 Yes you can!

🍕 Kan man få pizzan tunn och krispig på Pizza Hut? 🍕
Yes you can!

”Yes you can!” är budskapet när Pizza Hut rullar ut sin maffiga sommarkampanj. Visste du att du kan välja att få Pizza Huts olika toppings på en tunn och frasig surdegsbotten? Eller att det finns en sommarbuffé som kombinerar riktigt goda pizzor med pannkakor för barn och vuxna i alla åldrar? Kanske inte. Men precis det har Pizza Hut tagit fasta på när de nu rullar ut sommarens stora kampanj i OOH, digitalt och tillsammans med matälskande influencers över hela Sverige.

Med nytt självförtroende och ny strategi satsar Pizza Hut på att nå fler unga vuxna och barnfamiljer som vill umgås och njuta av livet kring god och vällagad mat på restaurang, hemma eller ute i parkerna i sommar. I centrum står den tunna surdegspizzan San Franciscostyle!

- Pizza Hut har ett brett utbud av högkvalitativa produkter och det vill vi visa våra gäster med fokus på tunna och krispiga pizzor, nya sides och dryck! Vi har fått en otroligt härlig feedback på vår utökade buffé och inför sommaren kommer vi därför förlänga buffén i både tid och addera fler produkter. Ett självklart val i sommar som vi
lyfter i vår härligt maffiga sommarkampanj! säger Niklas Ågerup, CPO för Pizza Hut Sverige.

Kampanjen är den första för nytillträdda marknadschefen Andrea Lindgren sedan hon startade i april och hon har tagit ut riktningen för Pizza Huts satsning på att bygga ett starkare varumärke och digitalt driven kommunikation. Målet är att de ska bli mer aktuella
och vara närmare konsumenterna i marknadsföringen.

- Äntligen är det dags att lansera den största kampanjen på mycket länge för Pizza Hut. Vår uppgift är att servera och leverera matglädje utan krångel, och det ska genomsyra vårt kommunikationsarbete som inte får bli för tillrättalagt. Pizza Hut har ett fantastiskt utbud av god vällagad mat som passar flera olika smaker, plånböcker och tillfällen. Nu rullar vi ut vår sommarkampanj där valfrihet och utbud är i fokus, och det ska bli mycket spännande att driva den här positivt laddade satsningen vidare, säger Andrea Lindgren , CMO hos Pizza Hut Sverige.

Kampanjen rullar ut OOH och på Clear Channels stortavlor med start idag vecka 25 och fortsätter även under vecka 26, går även i digitala kanaler samt tillsammans med matinfluencers i Sverige under juni och juli. Målet är att påminna boende och turister om Pizza Hut samt få fler att upptäcka det bredare utbudet och möjligheterna att äta på restaurang, beställa hem eller ta med ut!