Musik av Bernstein, Brahms och Martinu

Kjell Fagéus och Bengt Forsberg har samlat ett urval av verk för klarinett och piano som de tycker allra mest om. On 18/1 spelar de Bernstein, Brahms och Martinu m fl. i Studio Acusticums orkesterrum kl 19.30. De släpper loss energin och andningen i musiken med en längtan att ge musiken vingar och ett flöde som bär bortom noter och instrument. Förköp Acusticum, Piteå Turistbyrå och www.ticnet.se

Arrangörsföreningen Pitebygdens Musikförbund (PMF) firar 50 år som konsertarrangör under 2012. Föreningens målsättning är att genom kör-, kammarmusik-, orkesterkonserter eller andra evenemang där musik utgör en påtaglig del verka för ökad musikkännedom och musikverksamhet i Pitebygden. Våren 2012 har de ett mångfasetterat utbud som inleds on 18/1 med Kjell Fagéus och Bengt Forsberg klarinett/piano.

• studio acusticum
  • martinu
  • brahms
  • bernstein