Vaggeryds kommun ingår avtal med Pigello för fastighetssystem

Vaggeryds kommun väljer Pigello som fastighetssystem för lokaler omfattande ca 105 000 kvm.

Vaggeryds kommun, som ligger utmed E4:an mellan Jönköping och Värnamo, har haft en stark tillväxt de senaste åren och det börjar nu återspeglas i den kommunala verksamheten. I takt med tillväxten har kommunen känt ett stort behov av att bygga nytt, bygga om och renovera fastigheter för att kunna tillgodose den ökande efterfrågan. I samband med detta har kommunen haft externa aktörer som hanterat den tekniska förvaltningen.

”När jag tillträdde för snart 2 år konstaterade jag att vi behövde bygga om hela den administrativa plattformen från grunden för att kunna möta framtiden. Detta även kopplat till att jag ville att ägandet av systemet för den tekniska förvaltningen skulle ligga hos oss och inte under en extern aktör, vi är då friare i vårt val kring utförare. Antingen genom en upphandlad extern eller i egen organisation och vi kan i båda fallen kvalitetssäkra vårt uppdrag.” säger Claes Karlsson, fastighetschef, Vaggeryds kommun.

För Vaggeryds kommun var det viktigt att hitta ett lätthanterligt system som kan leva upp till de behov som uppstår i den dagliga verksamheten.

”Efter utvärdering i flera steg föll valet på Pigello som är ett modernt och lättanvänt system och som vi i princip kan ”plocka ner från hyllan” och börja använda direkt. Vår administratör som är kunnig inom IT och kommunikation är utsedd systemförvaltare och har ansvar för att systemet sätts upp på det sätt som vi vill ha det där grundprincipen är att ha det enkelt och lättarbetat.” säger Claes Karlsson, fastighetschef, Vaggeryds kommun.

Pigello ser fram emot att välkomna Vaggeryds kommun och att vara en av byggstenarna till en mer lätthanterlig och effektiviserad förvaltning.

Vill du veta mer om Pigello?
Kontakta Filip Schröder
filip@pigello.se

Om Pigello
Pigello är ett heltäckande fastighetssystem med fokus på användarvänlighet och automatiserade processer för både den ekonomiska och tekniska förvaltningen. Systemet är 100% molnbaserat och erbjuder fastighetsägare och förvaltare ett enkelt sätt att förvalta sina fastigheter.

Om Vaggeryds kommun
Vaggeryds kommun är en växande kommun belägen i norra Småland. Vaggeryds kommun är b.la. hem till den kända ”Lamino” fåtöljen och inspelningsplats för TV4:s ”Farmen”. I dagsläget förvaltar Vaggeryds kommun ca 105 000 kvm lokaler.