Pigello välkomnar Skeppsviken som kund

Idag har vi äran att välkomna Skeppsviken som kund till Pigello!

Skeppsviken är en modern och framåttänkande koncern inom bygg och fastighetsutveckling. Bolagsgruppen har sedan 1992 etablerat sig som en stark utmanare till de nationella byggaktörerna och arbetar med projektutveckling och fastighetsförvaltning. Erbjudandet sträcker sig från markköp, via detaljplan till byggentreprenad och slutligen förvaltning. 2021 omsatte bolagsgruppen drygt 1 MDR och sysselsatte ca 150 medarbetare.

”Förvaltningsorganisationen på Skeppsviken är tight och dynamisk i jämförelse med de nationella aktörerna och allmännyttan, vilka de flesta traditionella fastighetssystemen är utformade efter. Vi lämnade ett av de stora tunga fastighetssystemen i jakt efter ett mer lättarbetat och skalbart verktyg som inte låser in all data. I Pigello hittade vi just det och fann snabbt att idén och personerna bakom systemet har ett driv som bådar gott för utvecklingen framåt. Bygg- och fastighetsbranschen tar rejäla kliv på digitaliseringsresan för varje projekt som slutförs. Nu har vi rätt verktyg för att möta den datadrivna utvecklingen och gör samtidigt vardagen lättare för både oss och våra hyresgäster” – Malte Larsson, Skeppsviken

• kunder

Frida Sjöberg