KAB Fastigheter ingår avtal med Pigello för fastighetssystem

Fastighetsbolaget KAB Fastigheter AB ingår avtal med Pigello för fastighetssystem för 1800 lägenheter och ca 65 000 kvm lokaler.

KAB Fastigheter är ett privatägt familjeföretag i tredje generationen som äger och förvaltar fastigheter i västra Sverige. KAB Fastigheters bestånd omfattar i dagsläget 1800 lägenheter och ca 65 000 kvm lokaler.

2005 anskaffade bolaget Fastighets AB Drömstan i Lidköping, med det växte bolaget snabbt. Idag är man 23 medarbetare, och företaget drivs fortsatt av syskonen Anna och Johan Andersson.

KAB har alltid arbetat långsiktigt med kvalitet i fokus både tekniskt, i service och i förvaltning. Målet är att alltid att ge hyresgästen god service samt ett tryggt och trevligt boende i fastigheter med hög standard. Med Pigello ser bolaget positivt på att utvecklas med fortsatt kvalitativa processer och ett ännu effektivare arbetssätt framöver.

”Vi var ute efter ett anpassningsbart fastighetssystem som kunde täcka våra behov. För oss är det viktigt att förvaltningsprocesserna kan ske smidigt och att fastighetssystemet tillåter oss att göra allt vi behöver. Vi fick förtroende för Pigello direkt, med deras nytänk, höga servicenivå och accelererande utveckling täcker de våra behov. Vi ser därför verkligen fram emot att få komma igång.” – Anna Andersson, KAB Fastigheter AB

Pigello ser framemot att vara en del av KABs resa framåt och bistå med en lösning för utvecklingen mot en ännu effektivare förvaltning!

Vill du veta mer om Pigello?
Kontakta Filip Schröder
filip@pigello.se

Om Pigello
Pigello är ett heltäckande fastighetssystem med fokus på användarvänlighet och automatiserade processer. Systemet är 100% molnbaserat och erbjuder fastighetsägare och förvaltare ett enkelt sätt att förvalta sina fastigheter.

Om KAB Fastigheter AB
KAB är ett familjeföretag som idag förvaltar ett bestånd på 96 000 kvm varav 1800 lägenheter och ca 65 000 kvm lokaler. Fastigheterna är belägna i Göteborg, Strömstad, Lidköping och Skövde.