Campus Roslagen väljer Pigello som fastighetssystem

Det kommunala bolaget Campus Roslagen väljer Pigello som fastighetssystem för ca 400 lägenheter och ca 40 000 kvm lokaler.

Campus Roslagen är ett kommunalt kunskapsföretag beläget i Norrtälje. Bolaget bedriver eftergymnasial utbildning i kombination med att de tillhandahåller studentbostäder. Utöver detta förvaltar man även ca 40 000 kvm kommersiella lokaler på området.

Vid frågan om valet till Pigello beskriver medarbetarna som jobbar som uthyrare på bolaget:

”Vi har både lägenheter och lokaler i vår förvaltning. I dagsläget är det ca 400 studentlägenheter på området och kommersiella lokaler på nästan 40 000 kvm som vi förvaltar. Vi har länge saknat den digitala biten och letade efter ett lättarbetat fastighetssystem som både är molnbaserat och erbjuder digitala möjligheter i form av exempelvis digital signering, digitala besiktningar, samt fler betalsätt och förenklad kommunikation till hyresgäster. I Pigello hittade vi det vi sökte och ser nu fram emot att komma i gång.” – Uthyrningskontoret, Campus Roslagen.

Campus Roslagen kommer bland annat att använda sig av den nylanserade utförarappen som förenklar den tekniska förvaltningen, genom att exempelvis kunna tillhandahålla digitala besiktningar som kan protokollföras direkt i mobilen.

Vill du veta mer om Pigello?
Kontakta Filip Schröder
filip@pigello.se

Om Pigello
Pigello är ett heltäckande fastighetssystem med fokus på användarvänlighet och automatiserade processer för både den ekonomiska och tekniska förvaltningen. Systemet är 100% molnbaserat och erbjuder fastighetsägare och förvaltare ett enkelt sätt att förvalta sina fastigheter.

Om Campus Roslagen
Campus Roslagen är ett kommunalt bolag som förvaltar ca 40 000 kvm lokaler och 400 lägenheter i Norrtälje. Området är ett tidigare regemente med mycket historia där man på senare år har byggt om till studentbostäder i hög standard.