Pågen huvudpartner för Sveriges Stadsmissioner för tredje året i rad

Pågen huvudpartner för Sveriges Stadsmissioner för tredje året i rad

För att stötta socialt utsatta barn, unga och familjer går Pågen för tredje året i rad in i partnerskap med Sveriges Stadsmissioner som nationell huvudpartner. Som tillägg till partnerskapet drev Pågen också för andra året i rad kampanjen ”En godare jul för alla”, där brödkonsumenters Swish-bidrag till Sveriges Stadsmissioner dubblerades.

Vi är stolta över att nu fortsätta vårt samarbete med Sveriges Stadsmissioner och stötta deras viktiga hjälpverksamhet. Trygghet och bröd på bordet är tyvärr inte en självklarhet för alla. Det tuffa omvärldsläget innebär att det arbete Sveriges Stadsmissioner gör är av stor betydelse för många utsatta människor, säger Berith Apelgren, Informations- och Hållbarhetschef på Pågen.

Genom vårt partnerskap med Pågen kan vi nå ut till ännu fler människor som är i behov av vår hjälp och stöd, och på så sätt göra en ännu större skillnad. Vi är mycket glada över att Pågen fortsätter som nationell huvudpartner 2023, säger Jonas Wihlstrand, Generalsekreterare på Sveriges Stadsmissioner.

Kampanjen ”En godare jul för alla” rullade ut under december i butik och sociala medier, och kunde även ses på Pågens brödförpackningar under julen. Kampanjen har i år engagerat fler människor än förra årets kampanj som i år bidragit med ytterligare 200.000 kr till förmån för Sveriges Stadsmissioners arbete.

Berith Apelgren, Informations- och Hållbarhetschef på berith.apelgren@pagen.se

Om Pågen:

Pågen är Sveriges ledande bageri inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor, korv- och hamburgerbröd. Vi är ett familjeföretag vars bagartradition började redan 1878 och idag bakar vi ca 60 olika produkter. Vi omsätter 3,4 miljarder SEK och har drygt 1400 medarbetare som bakar med kärlek.
Läs mer på
www.pagen.se

Om Sveriges Stadsmissioner:

Sveriges Stadsmissioner är en medlemsförening för den lokala Stadsmissionen – från Umeå Stadsmission i norr till Skåne Stadsmission i Söder. I dagsläget är vi 10 medlemmar med verksamheter på 30-talet orter. Tillsammans har vi drygt 1300 anställda och många fler volontärer. Vi möter över 5000 människor i utsatthet och utanförskap varje dag. www.sverigesstadsmissioner.se

Pågen är Sveriges ledande bageri inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor, korv- och hamburgerbröd som är naturligt goda. Vi är ett familjeföretag vars bagartradition började redan 1878 och idag bakar vi ca 60 olika produkter. Vi omsätter 3,4 miljarder SEK och har drygt 1400 medarbetare som bakar med kärlek. Läs mer på www.pagen.se