Nya delägare ger expansionsmöjligheter för nätbutik!

Naturbolaget i Sydost AB som innefattar Outnet.se, Outnet.eu samt de fysiska butikerna Naturbolaget i Växjö och Kalmar har fått nya ägare. Det är riskkapitalbolaget AMF IV (Aggregate Media Fund IV) som valt att satsa media i utbyte mot delägarskap. AMF IV har stor erfarenhet av delägarskap i e-handelsbolag under tillväxt.

"I det här bolaget ser vi två välskötta butiker och en nätbutik med ovanligt stor potential. Detta i kombination med att ledarskapet känns bra, var det som gjorde den här investeringen attraktiv för oss", säger Patrik Rosén, VD för AMF IV.

"Med våra nya delägare får vi möjlighet att synas i riksmedia på ett helt annat sätt än tidigare. Vi har nyligen bytt teknisk plattform för Outnet och är nu redo att expandera och då kommer den här satsningen perfekt i tiden. Vår ambition med Outnet är att i Sverige bredda målgruppen för våra produkter och utanför Sverige att lyfta fram alla positiva värden som "Scandinavian outdoor" står för. Mediasatsningen i kombination med vår nya plattform och den erfarenhet som våra nya delägare tillför, gör att vi känner oss trygga i att vi kommer nå våra högt ställda tillväxtmål de kommande åren", säger Stefan Gustafsson, VD Naturbolaget i Sydost AB.

För mer information kontakta gärna

Stefan Gustafsson,

VD Naturbolaget i Sydost AB, stefan@outnet.se, 0480-42 62 26, 070-349 55 95