Ta med elavtalet i flytten

Att flytta innebär ofta att det befintliga elavtalet sägs upp, oavsett om man flyttar långt eller bara ett kvarter. Öresundskraft erbjuder sina kunder möjligheten att behålla det befintliga elavtalet även på den nya adressen. Erbjudandet om att behålla sitt gamla elavtal gäller oavsett om man flyttar inom eller utanför Öresundskrafts nätområde, och oavsett hur långt. Det är en kunddriven förbättring av elmarknaden och fördelarna är flera. – Om man är nöjd med sitt elpris och formen för avtalet kan det kännas onödigt att börja förhandla om ett nytt elavtal. Dels tar det tid, dels finns risken att priset blir mindre fördelaktigt, säger Karin Hallgren, Öresundskraft Marknad AB. – Vi har förenklat förfarande vid flytt och allt kunden behöver göra är att kontakta oss så sköter vi administrationen kring avtalen. Kontakten tas med oss innan flyttningen oavsett om man vill behålla sitt gamla elavtal, eller beställa ett nytt. På www.oresundskraft.se får du all information. Karin Hallgren, 070-418 30 11 Åsa Cullborn, informationschef, 070-418 32 41 Öresundskraft är ett expansivt energibolag med säte i Helsingborg och verksamhet i hela Sverige och delar av Danmark. Företaget är en vägledande partner som ur kundens perspektiv tar ett tydligt pris- och miljöansvar. Koncernen har cirka 370 medarbetare och förser närmare 230 000 kunder med el, fjärrvärme, naturgas, fjärrkyla och bredband. Öresundskraft erbjuder även ett stort antal andra tjänster inom kommunikation, elhandel och underhåll. Den totala försäljningsvolymen uppgick år 2005 till 6 749 GWh, varav 5 109 GWh avser el. Samma år var resultat efter finansnetto 179,4 Mkr.