Bygg bilbanor och samla erbjudanden med OKQ8:s nya mobilapp Road Blocks

Nu kommer OKQ8 för första gången med en mobilapp som belönar den som är bäst på att bygga bilbanor. Genom att bygga kreativa bilvägar och lösa hinder på vägen samlas poäng som sedan omvandlas till förmånliga erbjudanden på OKQ8:s stationer i sommar. Mobilappen är en ny kanal för OKQ8 att kommunicera med såväl inbitna som nyvunna OKQ8-kunder.

Mobilappen Road Blocks är startskottet för OKQ8:s mobila närvaro och är ett samarbete med OKQ8:s partner Coca-Cola Enterprises Sverige AB.

-  Det är första gången vi har tagit fram en app för att ge mervärde till våra kunder. Med appen, som fungerar som ett spel, kan vi belöna både våra befintliga kunder och nya kunder längst vägarna med såväl bra erbjudanden som underhållning, säger Lena Liljeqvist, kategorichef hos OKQ8.

Bygg bilbanor och få fina sommarerbjudanden hos OKQ8
OKQ8:s app Road Block är ett spel som går ut på att bygga bilbanor och klara utmaningar. Baserat på antalet poäng som samlas ihop ges erbjudanden från OKQ8 på allt ifrån mat och dryck till bilistiska produkter. Via platspositionering dyker det även upp erbjudanden för alla Road Blocks-användare när de passerar en OKQ8-station.

Appen är utvecklad av produktionsbyrån Sticky Beat och finns att ladda ner gratis på App Store eller Google Play. I samband med att spelet laddas ner ges en gratis 25 cl Coca-Cola att hämta ut på valfri OKQ8-station.

För mer information vänligen kontakta:
Lena Liljeqvist, kategorichef OKQ8
Mobil: 070- 268 0200
E-mail: lena.liljeqvist@okq8.se

Sandra Yxne, webbstrateg OKQ8
Mobil:070- 268 2883
E-mail: sandra.yxne@okq8.se

Johnny K Federley, digital marknadschef Coca Cola Enterprises Sverige AB
Mobil: 0706- 483 985
E-mail: jfederley@cokecce.com

OKQ8 - för hela livet med bilen
Med sina närmare 1000 servicestationer i Sverige och Danmark är OKQ8 en av Skandinaviens största aktörer inom såväl traditionella som förnybara drivmedel. OKQ8 bedriver detaljhandel och erbjuder ett komplett produkt- och tjänsteutbud för både bilen och bilisten  samt närbutikskoncept med dagligvaror, kioskprodukter och snabbmat. I företagets utbud finns även produkter såsom eldningsolja, smörjmedel och bränsle - för kunder inom jordbruk, transportindustri, sjöfart och verkstäder. Dessutom erbjuds tjänster som villavärme, el och försäkringar till privatpersoner.

Den svenska verksamheten omfattar ca 700  stationer samt ytterligare drygt 70 anläggningar för tung trafik. De ca 350  bemannade servicestationerna tillhandahåller biltillbehör, reservdelar och däckservice. Många stationer har även verkstäder, tvätta-själv hallar, biltvätt samt biluthyrning.

OKQ8 har ett starkt miljöengagemang och en historia av att vara först med mer miljö- och klimatanpassade drivmedel, såsom Etanol och RME. OKQ8 fortsätter att vara drivande i den hållbara utvecklingen, genom t ex utbyggnad av biogasnät utökning av andelen förnybart i dieseln (Diesel Bio+) och tillhandahållande av el som drivmedel. Under 2011, 2012, 2013 och 2014 har OKQ8 utsetts till Sveriges mest hållbara bensinbolag i varumärkesundersökningen Sustainable Brands. Läs mer på www.okq8.se och www.q8.dk.