BI-PRO Skincare välkomnar tre naturligt omtänksamma produkter – handtvål, handscrub och fotscrub

BI-PRO Skincare fortsätter att sätta standarden för naturligt behandlande hudvård. Med rötterna i nordisk folkmedicin och kraften från bivax visar de hur naturliga ingredienser kan göra verklig skillnad för huden. Nu lanserar de tre nya produkter: BI-PRO Nourishing Caring Hand Soap, Nourishing Caring Hand Peeling och Exfoliating Foot Scrub, alla med fokus på att vårda på djupet.

När BI-PRO Skincare utvecklar sitt sortiment ligger fokus på att skapa produkter som vårdar mer än bara på ytan.

– De nya produkterna erbjuder inte bara daglig vård, utan även långsiktiga fördelar för vår hudhälsa. Varje formula är noggrant utformad för att inte bara rengöra och exfoliera, utan också återställa och skydda hudens välbefinnande. BI-PRO är inte bara en serie skönhetsprodukter, det är ett behandlingskoncept för hand, fot och kropp, förklarar Hanna Magnusson, VD på Octean AB.

Hjärtat i BI-PRO Skincare är bivax, ett naturligt mirakelmedel som produceras av de viktiga pollinatörerna – bina. Bivax, som är känt för sina skyddande och läkande egenskaper, bidrar till att hålla huden mjuk och smidig. Produkterna från BI-PRO har en klargul färg, vilket har blivit ett tryggt signum på butikshyllan. Den gula färgen symboliserar både varumärkets engagemang för pollinatörer och sprider samtidigt energi och en "må bra"-känsla.

– Precis som vid starten av BI-PRO för nästan 50 år sedan bygger de nya produkterna på vår omfattande kunskap och passion för naturmedicin samt binas viktiga roll i ekosystemet. Med vår långa erfarenhet och förståelse för naturmedicin kommer vi fortsätta att utveckla naturliga, Sverige-tillverkade produkter med starkt fokus på behandling och omvårdnad, säger Hanna Magnusson.

BI-PRO Skincare har ett tydligt mål – att skapa naturlig hudvård med omtanke. Produkterna tillverkas lokalt i Västsverige, alltid i små upplagor för att bevara hantverket genom hela processen. BI-PRO är premiumprodukter med omsorg för både människor och miljö.

De tre nya produkterna från BI-PRO Skincare är:

Nourishing Caring Hand Soap: En mild och mjukgörande handtvål med en naturlig formula baserad på förtvålad olivolja. Berikad med trollhassel och honung, som båda är kända för sina vårdande och återfuktande egenskaper En handtvål som är perfekt för daglig användning och som passar alla hudtyper.

Nourishing Caring Hand Peeling: En kombination av naturliga exfolianter och vårdande ingredienser som ger mjuka och återfuktade händer. Naturliga bivaxpärlor som exfolierar skonsamt, medan tistelolja och glycerin ger mjukhet, näring och bidrar till att hudbarriärens fuktbalans förbättras. Grankådaextrakt och kokosolja ger antiinflammatoriska och antioxidativa fördelar.

Caring & Exfoliating Foot Scrub: En kraftfull fotpeeling med grovt salt som exfolierar och ger närande ingredienser som återfuktar huden. Tistelolja, bivaxkorn och squalane återfuktar och skyddar, medan E-vitamin och grankådaextrakt ger antioxidativa och antiinflammatoriska fördelar. Perfekt för att revitalisera och skydda fötterna.

Nyheterna från BI-PRO Skincare lanseras den 27 september och finns tillgänglig att köpa tillsammans med hela BI-PRO-serien på octean.se, samt hos Apotea, Svensk Kosttillskott, Meds och i hälsofackhandeln. BI-PRO Nourishing Caring Hand Soap kostar 299 kr (250 ml), BI-PRO Nourishing Caring Hand Peeling, 279 kr (250 ml) och BI-PRO Exfoliating Foot Scrub, 299 kr (200 ml)