Högsta kundnöjdhet sedan starten 1992

Myresjöhus har sedan 1992 genomfört kundundersökningar, där alla som byggt ett Myresjöhus har fått möjlighet att besvara ett antal frågor om vad man tycker om sitt köp.

Ökningen av andel nöjda kunder fortsätter uppåt och når de högsta nivåerna sedan mätningarna startade. Vi har ett medelbetyg på de färdigställda husen på 4,53 på en femgradig skala och andelen kunder som satt en fyra eller en femma bland de senast svarande 100 kunderna ligger på mycket höga 95,8 %.

95 % av våra kunder skulle rekommendera en bekant att bygga nytt Myresjöhus!

Om undersökningsresultatet
Undersökningarna utförs av det oberoende undersökningsinstitutet IMA AB. Samtliga kunder som byggt med Myresjöhus ombeds svara på en enkät om sitt husköp. Siffrorna ovan kommer från frågan ”Hur nöjd är ni totalt med ert nya hus, om man ser på huset som produkt? (Dvs. hur nöjd är ni med byggkvalité, materialkvalité, utseende, planlösning, tillvalens design och kvalité etc?)” De svarande anger här ett svar på skalan: Mycket nöjd ”5”, Ganska nöjd ”4”, Varken nöjd eller missnöjd ”3”, Ganska missnöjd ”2”, Mycket missnöjd ”1”.

För ytterligare information om undersökningen kontakta Carl-Axel Ambring IMA AB, tel 0302-165 60.