POSTEN FLYTTAR TILL GÄRDET!

I mitten på maj kommer Posten Meddelande AB att flytta in på Sandhamnsgatan 63 hos Fastighets AB Stettin. De hyr ca 2 700 kvm för postsortering och postboxexpedition. Som rådgivare vid uthyrningen har fastighetsägaren haft hjälp av Nordier Property Advisors.

Fastigheterna Stettin 8 & 9 fick för ca 5 år sedan en stor vakans när WM Data/Logica flyttade ut. Nu är fastigheterna snart fullt uthyrda och en ny hyresgäst som flyttar in under maj är alltså Posten Meddelande AB.

- Posten ser Gärdet, Värtan  och Norra Djurgårsstaden som ett viktigt tillväxtområde för framtiden samtidigt som det inte var aktuellt för Posten att stanna kvar på Nybrogatan då Fabege/Oscar Properties skall utveckla den fastigheten, säger James Mehks, partner och projektledare på Nordier. Stettin har varit en utmärkt part och visat stor förståelse för hyresgästens behov när vi hyrt ut till Posten.

- Vi är både stolta och glada att kunna hälsa även Posten välkommen till vårt hus på Sandhamnsgatan, säger Thomas Simonson, fastighetschef på Stettin.

Kvarteret Stettin består av ca 32 000 kvm och är nu i det närmaste fullt uthyrt, förutom en vakans på ca 8 %. Övriga hyresgäster är bla Philipson&Söderberg, Titan Television, Bibendum, Sungard och Försvarets HR Center.

Nordier Property Advisors jobbar för övrigt med projektuthyrning i ett antal välkända fastigheter bla; Nordstjernanhuset, Frösunda Strand och Klarabergshuset.

+46 - 76 175 00 44,  mattias.backman@nordier.se

Andreas Öberg Eneskjöld, CEO, Nordier Property Advisors