Nordier Property Advisors får uthyrnings- och utvecklingsuppdrag av NIAM

Nordier Property Advisors får uthyrnings- och utvecklingsuppdrag av NIAM

NIAM och Nordier skall tillsammans utveckla fastigheterna Knarrarnäs 6 & 10 på Isafjordsgatan i Kista. Läget mellan Kista Entré och Ericssons nya, Wingårdh designade, kontor är mycket strategiskt med ca tre minuters promenad till Kista Galleria och Jan Stenbecks Torg.

- Vi vill skapa ett koncept som tar fastigheterna på Isafjordsgatan 5-7 till en ny dimension där personerna som skall jobba i huset skall sättas i främsta rummet, säger James Mehks, partner på Nordier.

Fastigheterna som hänger samman är byggda i mitten av 80-talet och har bland annat haft Ericsson, ARROW och Texas Instruments  som hyresgäster.

- Vi vill hitta ett uttryck och ett koncept för fastigheten som gör att den kommer att vara ett självklart alternativ för de företag som ser humankapitalet som sin främsta resurs, säger Rikard Henriksson, Head of Portfolio Management på NIAM.

Projektet innebär bland annat att ytterligare ytor tillskapas och att fasaden får ett nytt och modernt uttryck. Redan under 2012 kommer huset att kunna ta emot sina första nya hyresgäster.

Mattias Bäckman, Partner, Nordier Property Advisors +46 -76 175 00 44, mattias.backman@nordier.se

Andreas Öberg Eneskjöld, CEO, Nordier Property Group +46- 70 740 14 24, andreas.oberg@nordier.se