NORDIER FÅR UTHYRNINGSUPPDRAG AV AMF FASTIGHETER!  -  Toppmoderna kontor med volym och ljus!

NORDIER FÅR UTHYRNINGSUPPDRAG AV AMF FASTIGHETER! - Toppmoderna kontor med volym och ljus!

Under hösten 2012 kommer Ericsson att lämna sina kontorslokaler i Sundby Park vid E 18 i Sundbyberg för att koncentrera all sin verksamhet i Stockholm till Kista. Fastigheten på Gesällvägen 23, som består av två sammanbundna byggnader, blir därmed tillgänglig för andra företag. Nordier ska på uppdrag av AMF Fastigheter genomföra uthyrningen. Alla frågor kring uthyrningen hanteras direkt av Nordier.

Fastigheten, Fröfjärden 3, med totalt ca 14 000 kvm har varit fullt uthyrd till Ericsson sedan den byggdes år 2002.
Sundby Park ligger mycket centralt i norra Stockholm, med access till alla större trafikleder och omedelbar närhet till T-banan i Hallonbergen. Det är även mycket nära till trivsamma Sturegatan i Sundbybergs Centrum och Igelbäckens naturreservat med Ursviks motionscentral. Närmaste grannar är Xylem ( fd ITT Flygt), Sodhexo, Migrationsverket, PrisExtra och Hornbach.

- Uppdraget är en utmaning som vi ser fram emot att ta oss an, säger Mattias Bäckman, partner på Nordier. Den starka inflyttningen till området av både boende och företag gör att läget har förbättrats väsentligt sedan husen stod klara för snart 10 år sedan.

De två husen ligger intill en park med en vacker damm på ena sidan och har alla tänkbara faciliteter såsom gym, hörsal och takterrasser. Det mindre huset är ca 6.000 kvm och det större ca 8.000 kvm.
Sundby Park tar nu nästa steg i utvecklingen och inom något år öppnar både COOP och Hornbach stora anläggningar i Gesällvägens förlängning. Ny infart från E 18 vid Järvastaden har byggts under det gångna året. Till Ursvik och Järvastaden, som byggs på norra sidan av E 18, sker en succesiv inflyttning till nybyggda bostäder. När projekten är fullt utbyggda kommer det att finnas närmare 40.000 nya invånare i närområdet.

+46 -76 175 00 44,  mattias.backman@nordier.se