NORDIER FÅR FÖRTROENDE ATT HYRA UT JAKOB MINDRE!

NORDIER FÅR FÖRTROENDE ATT HYRA UT JAKOB MINDRE!

Midroc har givit uppdraget att hyra ut fastigheten Jakob Mindre vid Gustav Adolfs Torg till Nordier Property Advisors. Carnegie, som var senaste hyresgäst i de nu vakanta lokalerna om ca 6.000 kvm, lämnade byggnaden för ca 18 månader sedan.

Efter att Carnegie flyttade har Midroc fått flera propåer från hotelloperatörer som varit intresserade av att bedriva hotellverksamhet i huset, men det har inte blivit aktuellt. Istället genomför Midroc en mycket genomgripande renovering av den anrika fastigheten och skapar på så vis en ultramodern produkt i ett gammalt skal. Så förutom att adressen är en av Stockholms mest prestigefyllda kommer kontoren i sig att hålla yppersta klass.

- Läget intill Operan och Arvsfurstens Palats blir inte sämre av att Regeringskansliet och statsministern flyttar in i huset bredvid under 2012, säger Joakim Wallsten, partner och projektledare på Nordier. Fastigheten Jakob Mindre har unika möjligheter och kommer att attrahera de som söker absolut toppkvalité avseende kontor i Stockholm de närmaste åren.

Under sommaren 2011 kommer de första ytorna att bli tillgängliga för hyresgäster. Huset kommer att kunna delas upp i ett flertal olika lokaler, men kan även anpassas för en större hyresgäst.

- Vi är glada över att kunna få erbjuda marknaden denna unika produkt säger Jesper Annerstedt, som är ansvarig för Midrocs fastighetsinnehav i Stockholm. Det strategiska läget i kombination med lokaler av högsta kvalité både avseende ytskikt och tekniska installationer gör att vi känner oss övertygade om att vi, tillsammans med Nordier, kommer att attrahera hyresgäster som förväntar sig det allra bästa.

Övriga hyresgäster i huset är Handelsbanken och Restaurang Naglo. Nordier Property Advisors jobbar även med projektuthyrning i ett antal andra välkända fastigheter bla; Nordstjernanhuset, Frösunda Strand och Klarabergshuset.

+46 - 76 175 00 44,  mattias.backman@nordier.se

Andreas Öberg Eneskjöld, CEO, Nordier Property Advisors