Bild: Novier

JM säljer kommersiell fastighet på Lidingö, Stockholm

JM har avtalat om försäljning av en kommersiell fastighet i Dalénum-området på Lidingö, Stockholm. Affären uppgår till cirka 21 mkr.

Fastigheten består av cirka 1000 kvadratmeter uthyrbar yta och är belägen i det tidigare AGA-området, numera Dalénum, som JM utvecklat till en levande stadsdel med ett tusental bostäder, vård- och omsorgsboende, service samt moderna kontor.

Novier har varit säljarens rådgivare i affären. Köpare är Klong Intermestic AB och Lejonporten AB genom bolag.

Affären, som uppgår till cirka 21 mkr med ett resultat från fastighetsförsäljning om cirka 14 mkr, kommer att redovisas under det fjärde kvartalet 2023 inom affärssegment JM Fastighetsutveckling. Erläggande av likvid sker i samband med frånträdet den 9 oktober 2023.

"Affären visar på attraktiviteten för Dalénum, ett bostadsområde som JM utvecklat på ett fantastiskt sätt. Området har idag flera kommersiella hyresgäster, och denna försäljning är ett led i att ytterligare förstärka utbudet i Dalénum. Vi ser fram emot att följa utvecklingen. Jag vill tacka både JM och Klong/Lejonporten för att väl genomförd affär", säger Martin André, Transaction Services på Novier.

Kontakt person:

Martin André
Project Manager, Transaction Services Novier
martin.andre@novier.se

Novier är en helhetsrådgivare inom fastigheter, från värdering till förvaltning. Vi kallar oss 360 Real Estate Advisors.

Med hunger för innovativa lösningar, lyhördhet för våra kunders affärer och stort engagemang skapar vi värde för både våra hyresgäster och våra kunders investeringar. Vi arbetar nära och är personliga.

Med oss får du en partner som både tänker stort för framtiden och får saker att hända i vardagen.