Ikano köper 10 bostadsfastigheter i Malmö

Ejendomsselskabet säljer 10 bostadsfastigheter i Malmö till Ikano Bostad

Ejendomsselskabet Malmö AB har slutit avtal om överlåtelse av fastigheterna Malmö: Kirsebergstornet 3, Skjutsstallslyckan 14, Kogret 6, Kogret 10, Bardisanen 6, Ryggen 20, Högamölla 9, Almedal 9, Vångkarlalyckan 1, Vångkarlalyckan 4 till Ikano Bostad.

Fastigheterna omfattar i huvudsak bostäder och är belägna i stadsdelen Kirseberg med omnejd. De aktuella fastigheterna har en area om ca 28 500 m².

Överlåtelsen sker i form av bolagstransaktion.

Nordier Property Advisors AB har varit rådgivare åt Ejendomsselskabet Malmö AB.

...........................................................................................................................................

Nordier Property Advisors erbjuder kvalificerade rådgivningstjänster till fastighetsägare och investerare medfokus på Norden framförallt inom fastighetstransaktioner och fastighetsvärdering. Vår kunskap och närvaro påfastighetsmarknaden kombinerat med erfarenhet från de finansiella marknaderna ger oss möjlighet att erbjudahelhetslösningar för våra kunder. Nordiers delägare och projektledare har flerårig erfarenhet avfastighetsrådgivning. Genom nyckelmedarbetare, ledning och styrelse har vi genomfört fastighetsaffärer till ett värde av mer än 100 Miljarder SEK.