Heimstaden och Akelius avtalar om fastighetsbyte

Heimstaden förvärvar Akelius samtliga fastigheter i Trelleborg, om 688 lgh och totalt 58 293 kvadratmeter.

Akelius förvärvar Heimstadens fastigheter i Stockholm, Solna, Vaxholm samt två fastigheter i Malmö, totalt om 489 lgh och totalt 33 144 kvadratmeter.

Nordier har initierat fastighetsbytesaffären mellan parterna och agerat rådgivare i transaktionen.

Tillträde kommer att ske den 1 juni 2015.

……………………………………………………………………………………………………………

Pressmeddelande från Heimstaden respektive Akelius finns

För mer information kontakta:

Nordier Property Advisors

Olof Rotbring + 46 70 382 57 82

Anna-Carin Telin +46 70 376 26 06

Nordier Property Group erbjuder kvalificerad rådgivning och deal-making för fastighetsägare, investerare och entreprenörer som är aktiva på den svenska fastighetsmarknaden. Vi är en boutiqefirma vars approach framförallt kännetecknas av att våra seniora partners alltid är hands-on och djupt involverade i våra projekt. Det gör skillnad. Vi arbetar alltid i små team, är snabba, lösningsorienterade och har ett engagemang utöver det vanliga. Välkommen till Nordier!