Bild: Pekå Värmland

Företagsparken avyttrar livsmedelsportfölj i Värmland

Företagsparken avyttrar en portfölj om sju livsmedelsfastigheter till Cibus.

Fastigheterna är belägna i Bengtsfors, Degerfors, Filipstad, Hagfors, Kil och Sunne. Fastigheterna förhyrs bland annat av Pekås Värmland, ICA Supermarket och Systembolaget. Den totala uthyrbara arean är om cirka 8 900 kvm och det underliggande fastighetsvärdet uppgår till 87 500 tkr. Affären sker som bolagsaffär och Novier har varit säljarens rådgivare i affären.

”Novier gratulerar både säljare och köpare till affären. Transaktionen visar återigen på styrkan i handelssegmentet framför allt i livsmedelssegmentet”, säger Patrik Nordh, Project Manager & Reg. Real Estate Agent, Transaction Services/ Transaktionsrådgivning

Patrik Nordh
Project Manager & Reg. Real Estate Agent, Transaction Services/Transaktionsrådgivning
Patrik.nordh@novier.se

Novier är en helhetsrådgivare inom fastigheter, från värdering till förvaltning. Vi kallar oss 360 Real Estate Advisors.

Med hunger för innovativa lösningar, lyhördhet för våra kunders affärer och stort engagemang skapar vi värde för både våra hyresgäster och våra kunders investeringar. Vi arbetar nära och är personliga.

Med oss får du en partner som både tänker stort för framtiden och får saker att hända i vardagen.