Fasad mot Smålandsgatan 16

Advokatfirman Lindahl flyttar till Smålandsgatan 16

Novier har hyrt ut kontor om 1 349 kvm till Advokatfirman Lindahl (”Lindahl”) på Smålandsgatan 16, inom ramen för förvaltningsuppdraget för Gamla Livförsäkringsaktiebolaget SEB Trygg Liv (publ) (”Gamla Liv”).

Den anrika fastigheten Skären 6 på Smålandsgatan 16/Biblioteksgatan 1 välkomnar gående från Norrmalmstorg in i Biblioteksstans liv och puls. Byggnaden som är från år 1900 ger Lindahl representativa lokaler med högt i tak och utsikt över Norrmalmstorg. Lindahl flyttar sin verksamhet hit under hösten 2023.

”Vi är alla mycket förväntansfulla och vi ser våra nya lokaler som nästa steg i Lindahls spännande tillväxtresa. Vi rekryterar löpande fler duktiga och drivna jurister och vi är nu över 50 medarbetare i Stockholm. Till hösten ansluter fler jurister och med den tillväxttakten behöver vi större lokaler. Jag ser fram emot att välkomna både medarbetare och klienter till vårt kontor på Smålandsgatan”, säger Monica Lagercrantz, Managing Partner för Lindahl i Stockholm.

Fastigheten ingår i det förvaltningsuppdrag Novier har för Gamla Liv. CBRE har varit hyresgästrådgivare till Lindahl och företrätt dem i denna affär.

”Vi är mycket glada över att Lindahl väljer att fortsätta sin tillväxtresa i denna fina fastighet. Fastigheten och lokalen tror vi kommer att passa dem mycket bra med sin karaktär samt centrala och öppna läge mitt i stan. Varmt välkomna till Biblioteksstan!”, säger Fredrik Lindén Uthyrningschef, Fastighetsförvaltning på Novier.

Om Advokatfirman Lindahl:
Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer, som med framtidsfokus, engagemang och en stark kultur hjälper klienter till framgångsrika affärer och medarbetare att nå sin fulla potential. Våra kontor finns i sex av landets största städer: Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Läs mer på lindahl.se