Bild: Mårtenstorget i Lund, Novier

Arwidsro strategiska renodling fortsätter och avyttrar i centrala Lund

Arwidsro har ingått avtal med Grenja Fastigheter AB om att avyttra det fastighetsägande bolaget till Döbeln 7 vid Mårtenstorget i centrala Lund. Byggnaden har en uthyrningsbar area om 1 139 kvm och förhyrs av Lumito AB och restaurangen Rosegarden Lund. Bruttoförsäljningspriset är 38,0 mkr (33,4 tkr/kvm). Försäljningspriset överstiger senaste bokslutsvärderingen.

Novier har agerat säljarens rådgivare.

”Vi gratulerar både säljare och köpare till den framgångsrika affären i Lund. Denna transaktion understryker styrkan och attraktionskraften för centralt belägna fastigheter. Novier är stolta över att återigen genomföra en affär i Lund”, säger Olof Rotbring, Head of Transaction, Transaction Services/ Transaktionsrådgivning

Kontaktperson:
Olof Rotbring