Nordstan säger aloha och välkomnar hälsorestaurangen Hawaii Poké

Företaget Hawaii Poké startade 2016 med sitt nyttiga matkoncept inspirerat av den hawaiianska och japanska matkulturen. De har sitt starkaste fäste i Stockholmsregionen, men finns även i Uppsala och Malmö. Nu har turen kommit till Göteborg och Nordstan som blir den första västkustetableringen, närmare bestämt, på Femmans övre plan.

Hawaii Poké eftersträvar att alltid ha den högsta kvaliteten och mest hållbara rå fisk de kan hitta. Den filosofin gäller genomgående för alla deras produkter. Från den svenska kycklingen och den lokala ekologisk tofun till de återvinningsbara förpackningsalternativen, ekologiska kombucha och hemlagat te. Hemligheten bakom Hawaii Poké är marineringsmetoden, som hela tiden förädlas.

Poké, som betyder att skära eller dela, grundar sig i no-waste kulturen hos de Hawaiianska fiskare, där delarna som blev över från dagens fångst, marinerades och serverades på en bädd av ris.

-Vi ser fram emot vår första öppning i Göteborg och Femman, Nordstan. Med sitt centrala och strategiska läge känns det som den perfekta platsen för Hawaii Poké. Hos oss kommer gästerna kunna avnjuta vår hälsosamma och prisvärda fastfood i en trevlig miljö, säger Aaron Colman co-founder, Hawaii Poké.

Beräknad inflyttning under augusti.

För mer information, vänligen kontakta:

info@ nordstan.se

______

Sofia Säntti projektledare Marknad Hufvudstaden

Mail: sofia.santti@hufvudstaden.se

Nordstan är Sveriges ledande affärscentrum med 29 miljoner besökare på 70 000 kvm handel och en omsättning på 4,4 miljarder kronor inklusive moms per år.