Industrins Hållbarhetspris delas ut på Tekniska Mässan

PRESSMEDDELANDE 2009-04-29

Industrins Hållbarhetspris delas ut på Tekniska Mässan

För att ytterligare förstärka betydelsen av teknisk framsynthet och hållbart produktionstänkande har Tekniska Mässan valt att samverka med Industrins Hållbarhetspris. Det visar på ett konkret sätt hur nära relation ansvaret för en hållbar utveckling har med innovationstänkande och konkurrenskraftig teknik. Industrins Hållbarhetspris delas ut den 14 oktober och möjlighet att nominera är öppen till 31 maj.

Björn Lindforss är projektledare för Tekniska Mässan och han menar att det finns stor potential att stärka varumärken inom industrin och att öka stoltheten för alla duktiga personer som arbetar med hållbar utveckling genom att anmäla förslag till vinnare.

- Hållbarhetsfrågorna är minst lika viktiga i en lågkonjunktur, som när det går bra. Ansvaret för miljön och helhetstänkandet är av större betydelse i det långa perspektivet. Syftet med Industrins Hållbarhetspris är att lyfta fram viktiga insatser och inspirera fler inom industrin till aktivitet. Därför uppmanar jag alla; Anmäl bidrag till Industrins Hållbarhetspris!

Prisutdelningen sker i ett genuint sammanhang som under många år har samlat industrins företrädare, nämligen på Tekniska Mässan i Stockholm den 14 oktober.

- Vi ser kopplingen mellan Tekniska mässan och Industrins Hållbarhetspris som en stark allians i det vi prioriterar; att visa upp det mest intressanta som sker inom det tekniska området. Som medarrangör vill vi agera på ett sätt som industrin själv känner delaktighet i. Hållbarhetsfrågorna ser vi som en självklar dimension av teknisk framsynthet.  Vår ambition med Tekniska Mässan är att skapa en mötesplats för alla med inflytande på den tekniska utvecklingen.

Möjligheten att nominera står öppen fram till den 31 maj då juryn tar över arbetet med att vaska fram vinnare i de 12 olika kategorierna.

Mer info på www.industrinshallbarhetspris.se

Frågor? Kontakta någon av oss;

• Björn Lindforss, projektledare Tekniska Mässan, tfn 08-749 44 48
  • Marie Granmar, chefredaktör Process Nordic, tfn 08-670 41 34
  • Heléne Lindholm, projektledare Industrins Hållbarhetspris, tfn 08-670 41 53

Bakgrund

All information om Industrins Hållbarhetspris finns på www.industrinshallbarhetspris.se

Arrangörer av Industrins Hållbarhetspris är Process Nordic, Kemivärlden Biotech samt Plastforum. Tidningarna ges ut av Mentor Communications.

Mer information om Process Nordic på www.processnet.se

Mer information om Kemivärlden Biotech på www.chemicalnet.se

Mer information om Plastforum på www.plastnet.se

Mer information om Mentor Communications på www.mentoronline.se