Veckobrev Nimex vecka 15

Veckobrev Nimex vecka 15

Här kommer aktuell information från oss på Nimex.

Allmän information.

Den nya tryckta prislistan finns nu på Nimex och skickas ut till er med nästa leverans. Vid behov kan ni meddela kundservice om ni vill ha fler exemplar.

Ordersituation och leveranskapacitet.

Under föregående och innevarande vecka har vi haft en hel del leveransproblem. Vi gör allt vi kan för att komma tillrätta med detta. En av åtgärderna är att vi tar in ytterligare personal till produktionen.

Vi har fortfarande problem med materialförsörjningen från Somfy och Elero. I skrivande stund har vi brist på de artiklar vi anger under leveransstörningar nedan. Vi kommer försöka uppdatera er snabbare med förändringar som sker. Vi har dessutom slut på vårt 29 mm dukrör som används till Rullgardin S, så där kommer vi tyvärr att behöva flytta fram vissa ordrar. De som berörs av detta får info via mail.

Åtgärdade leveransstörningar sedan föregående utskick.

• Elero vit 5 -kanals handsändare, artnr 723334. Finns åter i lager.

Leveransstörningar

• Somfy Batterimotorkit Sonesse 28 WF RTS Li-ion, artnr 724830. Används till motorisering av rullgardin S och M.Vi har inget leveransdatum från Somfy.
  • Somfy Batterimotor Sonesse 28 WF RTS Li-ion, artnr 724831. Används till motorisering av rullgardin S och M. Vi har inget leveransdatum från Somfy.
  • Somfy motor Sonesse 40 io 3/30, artnr 710065. Används till motorisering av rullgardin L. Vi har inget leveransdatum från Somfy på denna motor.
  • Somfy svart skaksensor Eolis 3D WF io, artnr 725856. Vi har inget leveransdatum från Somfy.
  • Somfy 5 kanals handsändare SITUO 5 RTS PURE , artnr 725820. Vi har inget leveransdatum från Somfy.
  • Somfy batteridriven solsensor Sunis Wirefree io, artnr 725851. Vi har inget leveransdatum från Somfy.
  • Somfy Tahoma Switch, artnr 710198. Vi har inget leveransdatum från Somfy.
  • Somfy 1 kanals handsändare SITUO 1 io PURE , artnr 710390. Vi har inget leveransdatum från Somfy. Vid beställning kan ni ersätta denna handsändare med handsändare artnr 710392.
  • Somfy 1 kanals handsändare SITUO 1 VAR io PURE , artnr 710873. Vi har inget leveransdatum från Somfy. Vid beställning kan ni ersätta denna handsändare med handsändare artnr 710392.
  • Somfy 5 kanals handsändare SITUO 5 VAR A/M io PURE , artnr 710877. Vi har inget leveransdatum från Somfy.
  • Elero grå 5 -kanals handsändare, artnr 723335. Vi har inget leveransdatum från Elero. Vid beställning kan ni ersätta denna handsändare med vit handsändare artnr 723334.
  • Elero vit 15 -kanals handsändare, artnr 723338. Vi har inget leveransdatum från Elero. Vid beställning kan ni ersätta denna handsändare med grå handsändare artnr 723337
  • Elero solcellsdriven solsensor Lumero-868, artnr 723323. Vi har inget leveransdatum från Elero. Vid beställning kan ni ersätta denna med den kombinerade solcellsdrivna sol- och vindgivaren, artnr 723320
  • Elero sol- och vindsensor Sensero-868, artnr 723321. Vi har inget leveransdatum från Elero. Vid beställning kan ni ersätta denna med sol- vind- och regngivaren, artnr 723322 eller sol- och vindsensor Aero – 868 AC, artnr 723325.
  • Elero radiomotor SunTop M40-868, artnr 723665. Vi har inget leveransdatum från Elero. Vid beställning kan ni ersätta denna med SunTop M50-868 artnr 723670
  • Rullgardinsrör 29 mm. Används till Rullgardin S. Restnoterade hos leverantör och beräknas komma under vecka 18. Nya order beräknas kunna levereras från vecka 19. Vid beställning kan ni ersätta Rullgardin S med M.
  • Vi har långa leveranstider på rullgardinsväv Panama Chrome+ från Helioscreen. Vissa av vävarna kan inte levereras före juli månad. Vid behov av dessa vävar fråga kundservice efter lagerstatus då vi kan ha tillgång till vissa bredder.
  • Sandatex väv nr 968-12. Beräknas kunna levereras från mitten vecka 22.
  • Sandatex väv nr 968-426. Beräknas kunna levereras från mitten vecka 17.
  • Sandatex väv nr 5406-12. Beräknas kunna levereras från mitten vecka 18.
  • Sandatex väv nr 84. Beräknas kunna levereras från mitten vecka 19.

Kontaktinformation

Leveransfrågor och övrigt gällande order – Kontakta kundservice via telefon eller mail.
Prisförfrågningar och sortimentsfrågor – Kontakta kundservice via telefon eller mail.
Teknisk support ang Elero och Vestamatic – Kontakta John Sandin 072-092 12 00
Teknisk support Somfy – Kontakta Somfy support 040-16 59 00
Övrig teknisk support – Kontakta kundservice via telefon eller mail.

Vänliga Hälsningar Kundservice

Telefon: 0392-38750 Mail: order@nimex.se

NIMEX SHADE.
VI FORMAR LJUS.
VI SKAPAR SKUGGA.

Skugga har kraften att forma arkitektur. Den skapar tredimensionella perspektiv och ger rummet ett djup. Vår mission är att reglera och variera skugga, ljus och interiört klimat.

Mer information om oss hittar du på www.nimex.se

Känner du någon som vill ha vårt nyhetsbrev? Kontakta nyhetsbrev@nimex.se

Nimex AB

565 22 Mullsjö