Nimex veckobrev V18

Nimex veckobrev V18

Här kommer aktuell information från oss på Nimex.

Allmän information.

Vi måste nu be er att använda er av Somfy motorer till alla nya beställningar av terrassmarkiser.

Vårt lager med Elero motorer till terrassmarkiser är nu slut. De ordrar som ligger inne med Elero motor kommer vi att kunna leverera. Nya Elero motorer förväntas komma in i slutet av Juni.

Vi har god tillgång på motorer från Somfy både io och RTS och det kommer in handsändare och sensorer efterhand från dem. Tyvärr har Somfy brist på skaksensorer så det kommer vi inte kunna leverera. Vi uppdaterar er så fort vi får information från våra leverantörer.

Eftersom vi har haft bekymmer med felplock och missade tillbehörslådor har vi genomfört en ändring i produktion som också är synlig på era orderbekräftelser. Vi specificerar nu mer exakt vad som ska plockas med till varje order. Med denna ändring räknar vi med att kunna förbättra vår leveransprecision.

Ordersituation och leveranskapacitet.

I skrivande stund har vi brist på de artiklar vi anger under leveransstörningar nedan. Vi uppdaterar er så snabbt vi kan vid förändringar.

Åtgärdade leveransstörningar sedan föregående utskick.

• Rullgardinsrör 29 mm. Finns nu åter i lager.
  • Sandatex väv nr 84. Finns nu åter i lager.

Leveransstörningar

• Somfy Batterimotorkit Sonesse 28 WF RTS Li-ion, artnr 724830. Används till motorisering av rullgardin S och M. Ni kan ersätta detta kit med motor 724831 och handsändare 725810. Vi har inget leveransdatum från Somfy.
  • Somfy svart skaksensor Eolis 3D WF io, artnr 725856. Vi har inget leveransdatum från Somfy.
  • Somfy batteridriven solsensor Sunis Wirefree io, artnr 725851. Vi har inget leveransdatum från Somfy.
  • Somfy Tahoma Switch, artnr 710198. Vi har inget leveransdatum från Somfy.
  • Somfy 1 kanals handsändare SITUO 1 io PURE , artnr 710390. Vi har inget leveransdatum från Somfy. Vid beställning kan ni ersätta denna handsändare med 5-kanals handsändare artnr 710395.
  • Somfy 1 kanals handsändare SITUO 1 VAR io PURE , artnr 710873.Vi har inget leveransdatum från Somfy. Vid beställning kan ni ersätta denna handsändare med handsändare artnr 710392.
  • Somfy 5 kanals handsändare SITUO 5 VAR A/M io PURE , artnr 710877. Vi har inget leveransdatum från Somfy.
  • Elero vit 15 -kanals handsändare, artnr 723338. Vi har inget leveransdatum från Elero. Vid beställning kan ni ersätta denna handsändare med grå handsändare artnr 723337.
  • Elero solcellsdriven solsensor Lumero-868, artnr 723323. Vi har inget leveransdatum från Elero. Vid beställning kan ni ersätta denna med den kombinerade solcellsdrivna sol- och vindgivaren, artnr 723320.
  • Elero sol- och vindsensor Sensero-868, artnr 723321. Vi har inget leveransdatum från Elero. Vid beställning kan ni ersätta denna med sol- vind- och regngivaren, artnr 723322 eller sol- och vindsensor Aero – 868 AC, artnr 723325.
  • Elero radiomotor SunTop M40-868, artnr 723665. Vi har inget leveransdatum från Elero. Om möjligt ersätt motor och övriga tillbehör med artiklar från Somfy.
  • Elero radiomotor SunTop M50-868, artnr 723670. Vi har inget leveransdatum från Elero. Om möjligt ersätt motor och övriga tillbehör med artiklar från Somfy.
  • Vi har långa leveranstider på rullgardinsväv Panama Chrome+ från Helioscreen. Vissa av vävarna kan inte levereras före juli månad. Vid behov av dessa vävar fråga kundservice efter lagerstatus då vi kan ha tillgång till vissa bredder.
  • Sandatex väv nr 968-12. Beräknas kunna levereras från mitten vecka 22.
  • Sandatex väv nr 84. Beräknas kunna levereras från mitten vecka 18.

Kontaktinformation

• Leveransfrågor och övrigt gällande order, Prisförfrågningar och sortimentsfrågor – Kontakta kundservice via telefon eller mail.
  • Teknisk support ang Elero och Vestamatic – Kontakta John Sandin 0720921200
  • Teknisk support Somfy – Kontakta Somfy support 040-16 59 00
  • Övrig teknisk support – Kontakta kundservice via telefon eller mail.

Vänliga Hälsningar Kundservice

Telefon: 0392-38750 Mail: order@nimex.se

NIMEX SHADE.
VI FORMAR LJUS.
VI SKAPAR SKUGGA.

Skugga har kraften att forma arkitektur. Den skapar tredimensionella perspektiv och ger rummet ett djup. Vår mission är att reglera och variera skugga, ljus och interiört klimat.

Mer information om oss hittar du på www.nimex.se

Känner du någon som vill ha vårt nyhetsbrev? Kontakta nyhetsbrev@nimex.se

Nimex AB

565 22 Mullsjö