Vad trendar på naglarna inför Alla hjärtans dag 2022?

Sedan restriktionerna upphörde i onsdags har efterfrågan på Nail Democracy´s behandlingar ökat rejält i jämförelse med de senaste veckorna. En av anledningarna är att många vill pryda sina naglar till på måndag. Hjärtan, funky french och swirls trendar på naglarna inför Alla hjärtans dag 2022.

Nail Democracy öppnade sina fem första salonger under pandemiåret 2021. I onsdags var det första dagen utan restriktioner och bolagets VD, Silvia Adlesic Holmgren ser ljust på framtiden:

” – Har vi klarat av att bli Sveriges snabbast växande nagelkedja under pandemin så känns det som vi kan klara av vad som helst."

Under veckan har det skett en markant ökning av antalet bokningar jämfört med tidigare veckor. Att restriktionerna upphörde den 9:e februari är en viktig del men ökningen beror även på Alla hjärtans dag nu på måndag.

Vad är det som trendar på naglarna inför Alla hjärtans dag 2022?

Nail Democracy´s Creative Director, Frida Selkirk´s topp 3 ranking:

1. Hjärtan - Stora och små, fyllda eller bara konturer.
  2. Funky french – En kreativare variant av fransk manikyr där endast toppen lackas. Vi ser röda och rosa toppar men den stora trenden är att toppen pryds av en hjärtformad linje i stället för den raka.
  3. Swirls – Vågformade mönster i olika nyanser av rosa och rött.

Om Nail Democracy

Nail Democracy är en kedja av nagelsalonger som inte liknar något annat inom branschen. De främsta drivkrafterna är schyssthet, kreativitet och mod. Schyssta arbetsvillkor, medvetna produkt- och materialval och hög kreativ nivå i både hantverk och salongsmiljöer är nyckelfaktorer för kedjan som ska utmana den växande nagelbranschen. Nail Democracy gör det vanliga ovanligt bra. Kedjan grundades av Silvia Adlesic, Joakim Nilsson och Frida Selkirk.

• Skönhet

• fashion