MyEco medverkade på Green Charge Sydost´s event i Nybro o Emmaboda

MyEco deltar i Green Charge Sydost, ett projekt med drygt 30-talet kommuner, där syftet är att öka kunskapen för en hållbar introduktion av elfordon och infrastrukturen kring detta. Transporter via elcyklar är en del av projektet.MyEco deltar i ett antal av projektets Roadshows runt om i sydöstra Sverige. Nästa orter som MyEco medverkar i är Jönköping och Eksjö den 27 mars.

Green Charge Sydost är ett projekt med drygt 30-talet kommuner i sydöstra Sverige. Syftet med projektet är att öka kunskapen kring ett hållbart införandet av elfordon och infrastrukturen kring detta. Elbilar och elcyklar är naturliga komponenter i projektet och MyEco deltar i många av projektets events.

Nästa stopp i Green Charge Sydost projektet som MyEco deltar i är i Jönköping och Eksjö den 27 mars.

MyEco deltar också i Energi och Klimatmässan i Ljungbyhed lördagen den 22 mars. Denna mässa belyser hur man kan leva klimatsmart och spara energi.

MyEco visar upp ett antal kvalitets elcyklar på eventen. Här finns naturligtvis möjlighet att testa elcyklarna och prata med MyEco´s representant.

• stefan borgström

Vi har ett stort utbud av modeller med bl.a. en MTB och en HYBRID med svenska Höganäs AB drivsystem, motor, drivelektronik och display tillverkas i Sverige och elcyklarna monteras av MyEco AB i Lund.

Vi har även vår populära E-City 17 och E-City 13, unisex modeller med bl.a. fjädrande framgaffel och sadel, helkapslat kedjeskydd, snabbjustering på sadel och styre, förstärkta ekrar och fälgar m.m.

E-MTB 2, en fantastisk mountainbike med helt ljudlös elektronik och motor, E-Mini 20 en 20" minicykel med helautomatiskt växelnav samt Wheeli™, det intelligenta hjulet med inbyggd motor, batterier och drivelektronik. Wheeli™ hjulet finns i storlekarna 20", 26" och 27".