MyEco deltog på energimässan i Eslöv

MyEco AB deltar i många olika miljöprojekt, bl.a. energimässan i Eslöv som gick den 10 oktober i Medborgarhuset. Vi medverkar också i Green Charge Sydost och Fossilfritt Skåne.

På energimässan i Eslöv var intresset stort för våra elcyklar och många passade på att provcykla, en del cyklade elcykel för första gången, och blev positivt överraskade. Se bilder här från mässan.

Vi visade våra elcyklar, E-City och MTB modellen. E-City är en elcykel som vi designat själv och som vi tillverkar i Tjeckien av noga utvalda komponenter från europeiska leverantörer. Denna elcykel erbjuder vi i ett uthyrningskoncept inklusive stilleståndsgaranti, vilket innebär att ett eventuellt stillestånd åtgärdas inom 48 timmar. E-City kan också köpas hos din lokala cykelhandlare. Se vår hemsida för ytterligare information.

MTB modellen är en elcykel som bygger på Höganäs AB´s "high performance" drivlina vilken består av en motor som utvecklats och byggs av Höganäs AB, en drivelektronik som utvecklats av Höganäs tillsammans med utvecklingsbolag i Lund och som byggs i Malmö samt en displayenhet. Slutmonteringen av elcykeln görs av MyEco AB i Lund.

Vi visade även Hövdings den "osynliga cykelhjälm", en prisbelönt och världsunik uppfinning. Vi erbjuder våra kunder till uthyrningskonceptet möjligheten att hyra en Hövding hjälm.

• Verkstadsindustri