MyEco AB visar ännu en nyhet på Sweden Bike Expo i Kista den 16-17 november

MyEco AB, ett bolag verksamt sedan 2009, designar och tillverkar elcyklar i Sverige och Tjeckien.

Våra elcyklar består av noggrant utvalda komponenter från europeiska leverantörer, så långt det är möjligt, och de elcyklar som tillverkas i Tjeckien transporteras med tåg till Lund för miljöns skull.

Wheeli är vårt senast tillskott i produktfamiljen och är ett snabbt och enkelt sätt att bygga om din befintliga cykel till en elcykel. 5 minuter och en skiftnyckel är allt som behövs. För mer info, se här

Vår modell, E-City, byggs i Tjeckien och är designad av oss själva för att passa in i vårt uthyrningskoncept med funktionsgaranti. Vi erbjuder kommuner, landsting, företag och organisationer möjligheten att hyra en elcykel under 24 månader med funktionsgaranti, vilket innebär att vi garanterar funktionen av elcykeln under hyresperioden. Skulle ett stillestånd, trots allt inträffa, reparerar eller byter vi ut elcykeln inom 48 timmar.

Vi har designat E-City med extra förstärkta ekrar och fälgar, helt kapslat kedjeskydd, fjädrande framgaffel och sadel samt snabbjustering av sadel och styre för enklare inställning.

Våra modeller, Mountain Bike (MTB) och Hybrid, bygger vi på Höganäs AB´s prisbelönta drivlina, vilken är utvecklad och tillverkad i Sverige. Höganäs drivlina ger en otroligt jämn och kraftfull drivning och levererar hela 50 Nm i vridmoment.

Välkomna till Sweden Bike Expo i helgen 16 - 17 november i Kista och vår monter D:19

• myeco
  • elcyklar
  • elcykla
  • elcykelmeck
  • elcykelcenter
  • elcykelbutik
  • elcykel

MyEco designar och tillverkar kvalitets elcyklar i Sverige och Tjeckien med komponenter från utvalda europeiska leverantörer.

Allt sedan starten 2009 har miljön varit i fokus för oss på MyEco AB.

Rickard Olsson

Presskontakt Grundare 046-288 69 00