MyEco AB medverkar i Gröna Bilisters projekt "Skippa bilen under milen"

Idag överlämnade professor Thomas B Johansson slutbetänkandet för utredningen "Fossiloberoende fordonsflotta - ett steg på vägen med nettoutsläpp av växthusgaser" till IT- och energiminister Anna Karin Hatt.

Se presentationen av utredningen här

I samband med överlämnandet startade projektet "Skippa bilen under milen". Ett projekt som genomförs av organisationen Gröna Bilister.

MyEco AB deltar i projektet med ett antal el assisterade cyklar, E-City. Dessa skall användas av de 80-talet testpiloter som under 90 dagar kommer att visa att de flesta korta resor går att göra utan bilen.

Vår modell E-City har vi själv designat och tillverkar i Tjeckien. Denna unisex modell säljs via återförsäljare eller hyrs ut till företag, kommuner, landsting och organisationer, ofta tillsammans med en fullservicegaranti som innebär att vi garanterar driften av den el assisterade cykeln under hyresperioden. Ett eventuellt stillestånd åtgärdas inom 48 timmar, antingen genom reparation eller genom utbyte.

Våra modeller, MTB och Hybrid, bygger på Höganäs "high performance" drivlina, utvecklad och tillverkad i Sverige. Dessa el assisterade cyklarna har ett vridmoment på hela 50 Nm. Dessa modeller bygger vi själva i Lund.

Vår modell MTB 2 är en helt tyst och kraftfull MTB, utvecklad och tillverkad av vår tjeckiska samarbetspartner.

E-Mini 20 är en 20" minicykel med ett automat växlat nav och den väger endast 15 kg!

Det intelligenta elcykel konverteringskitet, Wheeli™, finns i tre olika storlekar, 20", 26" och 28". På endast 5 minuter bygger du om din befintliga cykel till en el assisterad cykel.