M Picaut lanserar nytänkande ögonkräm och peelingmask

M Picaut Swedish Skincare lanserade 2010 sina anti age-produkter och har på kort tid blivit Sveriges mest prisbelönta hudvårdsserie. Nu följer M Picaut upp succén och presenterar en nytänkande ögonkräm och peelingmask.

- Jag vill förenkla och göra skönhetsprodukter både effektiva och rena. Den nya ögonkrämen har flera funktioner genom att den tillför fukt, minskar svullna ögon och verkar föryngrande. Då kombinerar vi det bästa från olika världar vilket M Picaut alltid står för, säger Mette Picaut, grundare och vd för M Picaut Swedish Skincare.

Nu lanserar M Picaut Swedish Skincare en nytänkande ögonkräm, M Picaut Precious Eyecream och ansiktspeeling, M Picaut Exfoliating Peelmask. Båda produkterna har flera funktioner vilket förenklar för många konsumenter.

– M PIcauts produkter är sådana jag själv vill ha. Att göra en ögonkräm som både tillför fukt, minskar svullanden runt ögonen och har föryngrande egenskaper är för mig en effektiv produkt. Peelingen är både exfolierande och samtidigt en närande ansiktsmask som innehåller havtorn och spännande naturliga patent vilket jag tror kommer att uppskattas av mina kunder.

En av orsakerna till att M Picauts produkter blivit så uppmärksammade av både media och konsumenter är just deras effektivitet och att de kombinerar de bästa från olika världar.

– Jag känner att vi har lyckats skapa en extraordinär serie, den berör alla skönhetsintresserade som söker efter en upplevelse för huden och sinnet vilket flera internationella Beauty Awards och överväldigade  skönhetsredaktörer också visar, säger Mette Picaut, grundare och vd för M Picaut Swedish Skincare.

Sedan lanseringen år 2010 finns nu M Picaut Swedish Skincare även att köpa i Polen, Danmark, Frankrike och snart även i Dubai.

Mette Picaut, grundare och vd

Mail: info@mettepicaut.se,  Tel: 070-974 18 73

Bilder och mer information: www.mettepicaut.se

M Picaut hudvårdserie består av sex produkter – M Picaut Skin Perfect Moisturiser Anti Age-creme, M Picaut Nourishing Cleanser rengöringcreme, M Picaut Hydrating Water ansiktsvatten, M Picaut Precios Oil Anti Age-serum, M Picaut ögonkräm och M Picaut peeling mask.

• Friskvård

• ansktsvård
  • havtorn
  • ansiktskräm